
Válságok, lassuló fogyasztói társadalom, gyorsan változó fogyasztói attitűdök. Igazán nagy hullámok között a gazdaság, vagyis a versenypiac minden ága.
De a lehetőségek komoly tára, ha valaki jól tudja e hullámokat meglovagolni. A világ oly mértékben felgyorsult, hogy már nem is generációkban érdemes gondolkodni, hanem akár tizenévenként érdemes vizsgálni a fogyasztói attitűdökben beálló változásokat. Hiszen például egy hiánygazdaságban felnövekvő, 50 feletti fogyasztónak teljesen mást jelent birtokolni bármilyen vagyont, mint annak huszonévesnek, aki hál’istennek ezt nem tapasztalhatta meg.
Hagy-e maradandó nyomot a gazdasági válság a fogyasztók vásárlási szokásaiban?
Hogyan változott meg az utóbbi időben a társadalom összetétele, és hogy hat ez az üzleti szférára?
Milyen reklámokra, értékesítési stratégiákra és trükkökre lesz szükség a vásárlók eléréséhez?
Létezik-e még fogyasztói lojalitás, és ha igen, az érték, vagy ár alapon szerezhető meg?
Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre is válaszolt dr. Törőcsik Mária közgazdász, aki eddig 3 gazdasági válságot elemzett végig, és ahogy ő mondja, a tapasztalatai alapján túl sok jóra ezúttal sem számíthatunk. Az emberek ugyanis könnyen felejtenek, és ritkán tanulnak a nehezebb időszakokból. A szakember szerint az is ritka, hogy hosszútávú következtetéseket vonna le bárki a válságok után, de egy szűkebb réteg ezúttal is akad majd, akik tudatosabban lép tovább…
Dr. Törőcsik Mária professzor asszonnyal Hegyi Nóra kolléganőm beszélgetett.
Az Internet Hungary konferenciáról készült videó-összeállításunkat alább tekintheti meg:
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!