Az interjú először 2018.09.25-én jelent meg.
– A Simple első közt indult anno, de mostanság földrengés-szerű változások vannak az elektronikus fizetésben, főként mert elképesztően felpörög a verseny. Hogyan lehet érdekeltté tenni egy-egy ügyfelet az online fizetésben?
– Szerencsére ma már a nagyvállalatok és a kkv-k nagy többsége is felismerte, hogy online fizetési stratégia nélkül nincs jövő. Rendkívül pozitívan befolyásolja a versenyképességet, ha egy vállalat elkezd szolgáltatásként tekinteni a fizetésre, hiszen ez a pont alapvető hatással van az ügyfelek fizetési hajlandóságára. Mind a magyar, mind a globális trendek egyértelműen igazolják, hogy ma már követelmény a biztonságos-gyors-kényelmes online fizetés biztosítása. Ebből a szempontból pedig egy cég versenyképességét az határozza meg, hogy végső soron a fizetési szolgáltatója milyen minőségű szolgáltatást képes nyújtani az ügyfelek részére.
– Az e kereskedelemben eléggé jól állunk már az online fizetési hajlandósággal? Vagy ezt még lehet, érdemes fokozni? Ha pedig igen, akkor hogyan?
– A növekedés egyértelmű, és ilyen tekintetben a piaci robbanásnak a kellős közepén tartunk. Ezen a téren nem várható tehát, hogy a következő három-öt esztendőben lényegesen lassulna a piac bővülése. Ezt leginkább a vállalatok tudatos fizetési stratégiái, az új digitális fizetési lehetőségek megjelenése, és a felhasználói edukáció adhatják.
– Hogyan látja például a PSD2 miatt lassan érkező új vállalkozások, például a Barion, a Revolut és számos társuk, lehetőségeit? Hogyan válaszol erre a kihívásra a piacvezető Simple by OTP?
– Ez minden piaci szereplő számára egy lehetőség. Ahogy az elmúlt 5 évben is mindig igyekeztünk az innovatív vállalatok élvonalába tartozni, úgy az új lehetőségek megjelenését is hasonlóan igyekszünk kiaknázni. Éppen ilyen szabályozás a PSD2 is, de messze nem az egyetlen.
– A Simple mobilalkalmazásban a parkolás, autópálya matrica vásárlás, taxirendelés, mozi- és színházjegy vásárlás és egyéb funkciók mellett 2017 júniustól elérhető az érintéses mobiltelefonos fizetés is. Azóta van még újabb funkció – illetve 2019 végéig milyen irányokban fejlődik tovább az app, valamint az a köré már ma szerteágazóan felépülő Simple-ökoszisztéma?
– Erről nehéz úgy beszélni, hogy ne áruljunk el túl sokat. Annyit minden esetre elmondhatok, hogy még idén elő fogunk rukkolni egy olyan újdonsággal, ami a maximális biztonság mellett, élménnyé igyekszik varázsolni az online vásárlás fizetési folyamatát. Startup szemlélettel működünk az alapításunk óta, így mindig arra törekszünk, hogy ne csak követői legyünk a trendeknek, hanem azok diktálói is.
– Értem természetesen, hogy lépést tudnak tartani, sőt diktálják is a tempót, ugyanakkor ma már mobilalkalmazások tucatjai érhetők el, a konkurensek elképesztő számban vannak jelen belföldön, Európában és szerte a nagyvilágban. Mennyire fontos egy olyan erős és megbízható márka, mint az OTP csoport, illetve a Simple márkanév?
– Azt gondolom, hogy kiemelkedően fontos, hogy egy erős és ismert márka áll az alkalmazás mögött. Az OTP csoport garancia a pénzügyi stabilitásra és a biztonságra mind a felhasználóink, mind a partnereink felé. Ugyanakkor a Simple „születése” óta bankfüggetlen szolgáltatásokat kínál és azon elképzelés mentén működik, hogy mindig a legújabb technológiákat alkalmazza. Ez a kettősség az egyik kulcsa annak, hogy az egész piacnak tudunk kiemelkedően innovatív szolgáltatásokat nyújtani, stabil háttérrel és maximális biztonsággal.
– Az Internet Hungary konferencián esedékes előadásában is lesz szó az ügyfélkezelésről. Ön szerint mi az ügyfelek megnyerésének és megtartásának fő eszköze a fiatalos Simple esetén?
– A Simple és a SimplePay rohamosan fejlődő piaca az egyik legnagyobb előnyünk. Ma egy Simple felhasználó amellett, hogy több mint 10 különböző szolgáltatást használhat az alkalmazásban, még akár az online vásárlást is leegyszerűsítheti magának. Az alkalmazásban elmentett bankkártyájával több mint 4000 webshopban fizethet a Simple fiókjába belépve és emellett több mint 100.000 fizikai POS terminálnál is használhatja érintéses mobilfizetésre a telefonját (Android rendszer, NFC-vel rendelkező telefon esetén).
– Magyarországon nemrég indult el a Google Pay azzal, hogy a Gmail-lel, levélben lehet pénzt küldeni, bankkártyás tranzakcióként. Nemrég érhető el magyarul a PayPal felülete is, illetve a cég a Vatera piactérrel is együttműködési megállapodást kötött. Hogyan értékeli a nagy nemzetközi játékosok megjelenését a hazai piacon?
– Nekünk is partnerünk a Vatera, így jelenleg a PayPal és mi szolgáljuk ki őket különböző szolgáltatásokkal. Nagyon jól látszik, hogy ma már a mindennapjaink része, hogy a világ legnagyobb szolgáltatóival kell felvegyük a versenyt. Ez nekünk is jó, hiszen olyan fejlődésre sarkall minket, ami által a globális játékosokkal is sikerrel tudjuk felvenni a versenyt.
BEMUTATKOZÁS
Al-Absi Gáber Seif
– 2013 óta az OTP Mobil Kft. üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, amely szerepkörben többek között a cég SimplePay online fizetési rendszerének indulása is az irányítása alatt történt.
– A múltban több vállalkozást is alapított, amelyek mind az online vásárlást és értékesítést helyezik a középpontba.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!