Ukrán nyelvű ügyfélszolgálattal és álláskeresési támogatással segíti a Magyar Telekom a menekülteket

Ukrán nyelvű ügyfélszolgálattal és álláskeresési támogatással segíti a Magyar Telekom a menekülteket
A szomszéd országban zajló háború az aggodalom mellett az együttérzést és a tenni akarás szándékát is felerősítette. A Magyar Telekom, leányvállalatával, a T-Systems Magyarországgal együtt a kezdetektől sokrétű segítséget biztosít az Ukrajnából hazánkba érkező menekülteknek. A vállalatcsoport most új elemekkel bővítette a segítségnyújtási formák körét a menekültek kommunikációjának és beilleszkedésének megkönnyítése érdekében, illetve az ellátásukban részt vevő civil szervezetek munkájának segítésére. Folyamatosan nyomon követik a krízishelyzet alakulását, és rendszeres kapcsolatban állnak a segélyszervezetekkel, hogy a lehető leghatékonyabb támogatást tudják nyújtani a munkájukhoz.

Telekommunikációs ügyintézés ukrán nyelven

A Telekom elindította ukrán nyelvű ügyfélszolgálatát, amely munkanapokon 9-17 óra között a 06 80 204 850-es számon érhető el, szükség esetén pedig ukrán nyelvű visszahívás is kérhető.

Eszközadományok

A Telekom a Mobildonor program keretében ötezer mobiltelefont, és bizonyos alap perc- és adatmennyiséget tartalmazó Domino SIM kártyát, valamint hétezer hordozható, külső akkumulátort (powerbanket) oszt szét a rászorulóknak a NIOK Alapítvánnyal partnerségben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül. (A Telekom a Mobildonor program keretében továbbra is várja ügyfelei még működő, de nem használt okostelefonjait, amelyeket felújítás után SIM-kártyával együtt juttat el azoknak, akiknek a jelenlegi helyzetben szükségük van rá.)

Digitalizált, egyszerűbb ügyfélazonosítás

A GoodID a Magyar Telekom partnereként, digitális személyazonosítási megoldással, egyedi fejlesztéssel segíti a menekültek SIM kártyához történő gyorsabb hozzájutását. A hatályos jogszabályok alapján a SIM kártya átadását és a szolgáltatás aktiválását megelőzően (majd ezt követően a jogszabályban meghatározott időközönként) adategyeztetést kell végezni érvényes, személyazonosításra alkalmas okmány bemutatásával. Az okmányok adatainak kötelező rögzítésekor a cirill betűs helyesírás miatt hosszabb a kézi adatbevitel, és nagyobb az elgépelés lehetősége is, így a SIM kártya átadása elhúzódhat. A GoodID Scanner mobil megoldással ez a folyamat teljesen automatikus: a személyazonosító okmányok adatainak beolvasását az app a rögzítésre használt telefon kamerája és NFC antennája segítségével teljesen automatikusan elvégzi, és rögzíti a Telekom űrlapján. Így begépelésre nincs többé szükség, ami következtében az adminisztráció hosszú percekkel lecsökken.

Digitális elsősegély

A #DigitálisElsősegély program keretében a háborús helyzet végéig térítésmentes mobil internetelérést biztosít a szolgáltató - jelentkezés esetén - olyan intézmények, egyesületek, szervezetek számára, amelyek az ukrajnai háború elől menekülőket fogadják.

Munkatársak segítése és önkéntesség

A vállalatcsoport a munkatársait saját intranet oldalán tájékoztatja az ukrán menekültek megsegítéséért dolgozó segélyszervezetekről, a segítségnyújtás legpraktikusabb módjairól. A Magyar Telekom és a T-Systmes Magyarország minden munkavállalójuk számára 5 munkanapot biztosítanak lehetőségként a munkaidőben végzett önkéntes munkához. A pihenőnapo(ko)n végzett 16 óra önkéntes munka után pedig jár egy nap pótszabadság, vagyis egy nappal nő a munkavállaló szabadságkerete.

Szállásbiztosítás a segítőknek

A Magyar Telekom saját mátészalkai ingatlanjában a menekülteket segítő önkéntesek részére rendezett be és működtet szállást a település önkormányzatával együttműködésben.

Álláskeresési segítség ukrán menekülteknek

A Magyar Telekom anyavállalatával, a Deutsche Telekom Csoporttal közösen, globális munkáltatóként nyújt segítséget az Ukrajnából menekülők számára az álláskeresésben. A vállalat honlapján egy tematikus aloldalt hozott létre, ahol elérhetőek a Magyar Telekom és a teljes Deutsche Telekom Csoport (DT Csoport) álláslehetőségei, valamint megtalálható egy olyan speciális telefonos és e-mailes elérhetőség is, ahol az álláskeresők személyre szabott segítséget kaphatnak a Deutsche Telekom toborzóitól. A DT Csoport által ajánlott pozíciók jelentős része otthonról is végezhető, így akár később, Ukrajnába visszatérve is folytathatják munkájukat, akik ezekben a munkakörökben kezdenek el dolgozni.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!