Mit eszik, vásárol és néz a Karanténember?

Mit eszik, vásárol és néz a Karanténember?
34 millió netes említést elemezve a SentiOne kutatócsapata megalkotta és profilozta a Homo Quarantenicust.

Az embert, aki a 2020 elején indult koronavírus miatt önkéntes vagy kötelező karanténba szorult, így élete, érdeklődési köre, és szokásai is jelentősen megváltoztak. Kiderült, hogy egy évvel ezelőttig az internetes házikenyér-receptek gyakorlatilag nem léteztek, utána pedig igen népszerűek lettek. A Karanténember 409 százalékkal jobban akar sportolni, mégis többen híztak meg ebben az időszakban, mint fogytak le. Az is kiderült, mit vásárolt a leggyakrabban a Homo Quarantenicus.

A SentiOne kutatói megváltozott tendenciákat fedeztek fel a világhálón zajló beszélgetésekben, amikor 2020 elején betört a koronavírus Magyarországra. A vírus az online tartalmakra is hatással volt: csak magyar nyelven 2020 januárjától 2021. március 17-ig 15,3 millió bejegyzésben szerepel a „Covid-19” vagy a „koronavírus” kulcsszó.

A világjárvány miatti változások nemcsak az emberekre, de az online viselkedésformákra és beszélgetésekre is hatással voltak.

A SentiOne kutatói megalkották a Homo Quarantenicus kifejezést és netnográfiai módszerekkel elemezték a magyar nyelven publikusan közzétett online tartalmakat, melyekből statisztikát készítve alaposabban megismerjük a magyar netezők koronavírus által megváltozott szokásait.

További részletek a 24.hu-n olvashatóak!

Fotó: BALOGH ZOLTÁN / MTI

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!