Kivonul a közösségi médiából a világhírű kozmetikai cég

Kivonul a közösségi médiából a világhírű kozmetikai cég
November 26-án felfüggeszti közösségimédia-platformjait a világhírű kozmetikai termékeket gyártó Lush vállalat. A döntést azzal indokolták, hogy féltik felhasználóik mentális egészségét.

A Lush két évvel ezelőtt már próbálkozott közösségimédia-platformjai lezárásával, akkor azonban kudarcba fulladt próbálkozásuk. Most úgy tűnik, újabb kísérletet tesznek, és hamarosan felfüggesztik Facebook, Instagram, TikTok és Snapchat profiljaikat. Céljuk, hogy új módot találjanak a vásárlókkal való kommunikációra – írja a HVG.

A vállalat által kiadott közlemény szerint, döntésüket megerősítették a közelmúltban napvilágra kerülők kutatások, melyek kimutatták, hogy a jelenlegi manipulatív algoritmusok, a szabályok hiánya, az álhírek, a bullying és a végtelen görgetési folyamat növeli a fiatalkori öngyilkosság, depresszió és szorongás gyakoriságát.

Jack Constantine CDO és termékfeltaláló szerint a Lush azon dolgozik, hogy olyan termékeket készítsen, melyek segítenek lazítani és kikapcsolódni az embereknek, a közösségi média azonban pont az ellenkezőjét idézi elő a felhasználókban.

Mark Constantine társalapító is hasonlóan nyilatkozott:

„Az egész életemet azzal töltöttem, hogy a termékeimben elkerüljem a káros összetevőket. Mára óriási mennyiségű bizonyíték van arra, hogy a közösségi média használatával kockázatnak vagyunk kitéve. Nem vagyok hajlandó kitenni a vásárlóimat ennek a kárnak, úgyhogy ideje kivenni ezt az összetevőt.”

A cég abban bízik, hogy a platformok közzé fogják tenni a legjobb gyakorlatokra vonatkozó útmutatókat és nemzetközi szabályozások is életbe lépnek majd a jövőben.

A Lush közleménye szerint, november 26-án 48 országban fogják lekapcsolni a platformokat. Ezt követően csak Twitteren és YouTube-on lesznek aktívak, amíg más módot nem találnak a vásárlókkal való kommunikációra.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!