Játékosított preboardingot indított a Magyar Bankholding

Játékosított preboardingot indított a Magyar Bankholding
A hazai HR-szakmában is újszerűnek számító gamifikált, más néven játékosított preboarding folyamatot vezetett be a Magyar Bankholding. A preboarding, vagyis az állásajánlat elfogadásától a belépés napjáig tartó folyamat a digitális térben zajlik. A rendszer bevezetése illeszkedik a bankcsoport HR stratégiájába, amelynek egyik fő eleme a folyamatok digitalizálása.

Ha egy vállalat onboarding programja – amelynek során az új belépőt megismertetik a szervezettel, illetve segítik a beilleszkedését, hogy a csapat értékes tagjának érezze magát – nem alapos, a kollégák kevésbé lesznek magabiztosak az új munkakörükben, romlik az elkötelezettségük, és megnő a kockázata annak, hogy idejekorán új, izgalmasabb pozíciót keresnek. Egy friss felmérés szerint(1) azoknál a vállalatoknál, ahol jól megtervezett, alapos beillesztési program működik, 50 százalékkal magasabb az új belépők megtartása és 62 százalékkal hatékonyabb a munkavégzésük.

Az, ahogyan egy vállalat belépteti az új kollégákat, meghatározza a munkavállalói élményüket, amely nem az első munkanappal kezdődik, hanem már sokkal korábban. A Magyar Bankholding ezért kiterjesztette onboarding programját, és idén októberben már az onboardingot megelőző, preboarding folyamatot is elindította. Az online preboarding az állásajánlat elfogadása és a belépés közötti időszakban érhető el a bankcsoport újonnan felvett munkatársainak, egyediségét pedig a gamifikáció adja, más néven: a teljes digitális folyamat játékosított.

Dobi Kitti, a Magyar Bankholding HR-területért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, a fejlesztéssel az elsődleges cél, hogy a kiválasztási folyamat végétől a belépés napjáig nemcsak kísérjék a leendő munkavállalók útját, hanem fenntartsák a pozitív élményt is, miközben folyamatos kapcsolódást biztosítanak számukra.

„A játékosított folyamat során élményszerűen tudjuk átadni a belépéshez szükséges információkat, mint például a küldetés vagy a célok. Ezzel szeretnénk csökkenteni a munkahelyváltással járó esetleges félelmeket, illetve így a banki háttérrel nem rendelkező új kollégáink számára kötetlenebb formában tudjuk bemutatni a pénzintézet működését" – fogalmazott Dobi Kitti.

A hatékony preboarding a munkáltatónak is optimális, mert növeli a hatékonyságot, hiszen a praktikus információkat az első munkában töltött nap előtt átadhatják. Mindez csökkenti az új kollégák beilleszkedési idejét és elmélyíti a munkavállaló elköteleződését. „A digitalizált preboardinggal már a belépés előtti időszakban fel tudjuk építeni az elköteleződést – a megfelelően összeállított játékos elemek, vonzó vizuális köntösben, biztosan sokáig emlékezetesek maradnak" – tette hozzá Dobi Kitti.

A Magyar Bankholding preboardingja során minden egy online felületen zajlik. Az új belépők a digitális térben 13 egymásra épülő helyszínen küldetéseket teljesíthetnek párbeszédeken, minijátékokokon és kvízeken keresztül. A folyamat a vállalati kultúra és értékek bemutatása mellett bevezet a fő munka- és tűzvédelmi, valamint speciális banki ismeretekbe, érthetően elmagyarázza a mindennap használt szakkifejezéseket, és kedvet csinál a számtalan munkavállalói programhoz. A küldetések közt – a vállalat stratégiájához hasonlóan – hangsúlyos a fenntarthatóság. A játékos beléptetés során mindenki fákat gyűjthet egy-egy jó döntésével. Ezeket a fákat később a valóságban, a Magyar Bankholdinggal közösen lehet elültetni.

A sztenderd gamifikációs elemek – így a feladatok és a díjazás – használata mellett a felépített kerettörténet, a küldetés erősíti a felhasználók bevonódását. A rendszerben eltöltött idő és a feladatok sikeres megoldása során a kollégák virtuális pénzt gyűjtenek, amelyet ajándéktárgyak formájában tudnak levásárolni az első munkanapjukon.

A preboarding felületet a Game for Business fejlesztette, és októbertől találkozhatnak vele a Magyar Bankholdinghoz csatlakozó új kollégák.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!