Esélyt jelenthet a mozgáskorlátozott diákoknak a hibrid oktatás

Esélyt jelenthet a mozgáskorlátozott diákoknak a hibrid oktatás
A hibrid oktatás egyes elemei ilyenkor is lehetőséget adhatnak nekik a tanórák követésére, akár utólagos megtekintésére is, így nem szakad meg a kapcsolat tanuló és iskola között. A Mozgásjavító Általános Iskola intézményvezető helyettese szerint a digitális megoldások végsősoron a diákjaik munkaerőpiaci esélyeinek javulásához is hozzájárulnak.

Amióta alkalmazzák a hibrid oktatás elemeit, javult a mindennapi kapcsolat a diákok és az iskola között – mondta el Révész Rita, a Mozgásjavító Általános Iskola (Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény) intézményvezető helyettese.

A sok tanulói távollét miatt az iskolában már jóval a járványhelyzet előtt megfogalmazódott a digitális megoldások igénye. “Évekkel ezelőtt, amikor még eszünkbe sem jutott, hogy valamikor digitális munkarendre kell átállnunk, az egyik tanulónk esetében kipróbáltuk, milyen lenne, ha ő otthonról kapcsolódna be a tanórákba. Nem voltak professzionális eszközeink, nem ismertük a módszertant, de kipróbáltuk, így ő távolról, Skype-on keresztül vett részt az angol órákon” – idézte fel Révész Rita.

Amikor 2020 márciusában valóban bevezették a digitális munkarendet, a kollégák nagyon lelkesen vetették bele magukat az új módszerek elsajátításába. „Nagyon hamar meg kellett alkotnunk azokat a szabályokat, amelyekkel optimális terhelést tudunk adni a tanulóknak, a családoknak, sőt a kollégáknak is. Ez egy nagy lépés volt, hiszen a szabályainkkal is alkalmazkodtunk az új helyzethez.” Révész Rita szerint ebben az időszakban tanárok és diákok egyaránt nagyon sok tapasztalatra tettek szert. „Egyértelműen a Microsoft alkalmazásai voltak a legnagyobb segítségünkre. A Teams és a OneNote az, amelyek leginkább segítik a tanulási folyamatokat” – tette hozzá.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!