Az értékesítési vezetők optimizmusa súlyos forintokban mérhető

Az értékesítési vezetők optimizmusa súlyos forintokban mérhető
Az értékesítési vezetők optimizmusa 37 százalékkal több eredményes üzletkötést hozhat hosszú távon azon kollégákhoz képest, akik nem látják olyan pozitívan a világot - derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég, a Comline Budapest Kft. összefoglalójából. A legjobb HR-esek a megszerzett tapasztalat, képességek és tudásszint mellett a jelentkezők beállítottságát is megvizsgálják, sőt, akár a fókuszt is erre helyezik, hiszen a tudás pótolható, a hozzáállás azonban csak nagyon nehezen vagy egyáltalán nem. A pozitív hozzállás pedig nagymértékben összefügg a munka és magánélet egyensúlyával.

A pozitív pszichológia az értékesítésben is fontos
Biztosítótársaságok értékesítőinek bevonásával végezték azt a kutatást, amely az értékesítők életfelfogását, emberi kapcsolatokra való nyitottságát, hozzáállását is vizsgálta. Az optimista beállítottságú üzletkötők a munkába állástól számított első két évükben 37 százalékkal több üzletet kötöttek pesszimista munkatársaikhoz képest. A kutatásból az is kiderül, hogy az optimista értékesítők hosszú távon, két év leforgását követően már majdnem 60 százalékkal voltak képesek meghaladni a pesszimista társaik teljesítményét.

Értékesítői a munka és magánélet
Az évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét képző magyar tréningcég, a Comline Budapest Kft. jelenlegi, hazai ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy az optimizmus megléte sokszor összeköthető azzal, hogy az adott értékesítő kolléga magánélete és munkája mennyire van egyensúlyban. Ha ez kibillen, akkor a munkavállaló hite, pozitív világrendje borulhat meg. A Randstad Workmonitor 2023-as kutatása szerint, a hazai megkérdezettek több mint fele (59 százaléka) nem fogadna el olyan állást, amely hátrányos lenne a munka-magánélet egyensúlyra. "A munka és magánélet egyensúlyára mindannyiunknak törekednünk kell, hiszen a munkavállaló szempontjából saját mentális egészsége, a munkaadó szempontjából pedig nem csak a sikeres munkavégzés, de a munkaerő megtartása is fontos szempont" - mondta el Nagy Béla, a Comline Budapest Kft. tulajdonosa és vezető trénere.

Mitől lesz vonzó az alkalmazotti értékajánlat?
A Randstad riportjából többek között az is kiderül, hogy a munkavállalók aktívan alakítják karrierútjukat, ezért olyan vonzó alkalmazotti értékajánlatot kell biztosítani számukra, amely összhangban van vágyaikkal és meggyőződéseikkel. "Mindez persze nem nélkülözheti a motivációt, amelyet a munkaadó és a munkavállaló közösen állapítanak meg, csak így lehet hatékony az együttműködés" - tette hozzá Nagy Béla.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!