A Magyar Vöröskereszt megbízásából készült, a hazai adományozás helyzetét vizsgáló felmérés során megkérdezettek 58 százaléka adományoz valamilyen formában, közülük 66 százalék pénzbeli, 34 százalék pedig természetbeni adományt ad. A kis összegben is a leghatékonyabb segítséget jelentő rendszeres pénzbeli adományok aránya azonban viszonylag alacsony: jelenleg mindössze 19 százalékuk rendszeres adomány. A kedvezményezett tevekénységek közül a gyerekek támogatása, az állatvédelem, az egészségügy, valamint a humanitárius és szociális segítségnyújtás a legnépszerűbbek. A magánemberektől származó adományok a civil szervezetek bevételének jelentős részét, mintegy 18 százalékát teszik ki. Az adományozói piacon fontos szereplők a vállalatok is: a cégek 12 százalékban járulnak hozzá a civil szervezetek finanszírozásához.
„Magyarországon az adományozási kedv alakulása bizakodásra ad okot, hiszen az adományozói kultúra fejlesztése, az adományozással kapcsolatos hozzáállás alakítása hosszú folyamat: fontos, hogy akár kisebb összegekben, de rendszeresen adományozzunk, hiszen ez lényegesen tervezhetőbbé teheti a civil szervezetek költségvetését. A most elkészülő kutatás egyébként hiánypótló, hiszen hazánkban és külföldön sem igen vannak elérhető adatok arról, hogy mennyit és hogyan adományozunk” – mondta el a kutatásról Sczígel Andrea adománygyűjtési és kommunikációs tanácsadó.
Fotó: Soós Bertalan |
„A Coca-Cola Magyarországnál folyamatosan, immár 10 éve támogatjuk a Magyar Vöröskereszt munkáját. Az utóbbi években együtt vettünk részt a koronavírus-járvány elleni küzdelemben, a menekültek ellátásában, és több alkalommal juttatunk el élelmiszeradományt a hazai rászoruló családoknak. Idén márciusban közösen jelentettük be a hátrányos helyzetű nők megsegítésére induló programunkat. Legújabb közös kezdeményezésünk részeként indítottuk el a Wolttal közös virtuális Adományboltunkat is, mert úgy gondoljuk, hogy a világnak több segítségre, vagyis több Mikulásra van szüksége” – mondta el Szalóky Tóth Judit, a rendezvény moderátora, a Coca-Cola magyarországi vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági vezetője.
„Nemzetközi hátterű karitatív szervezetként a Magyar Vöröskeresztnél a működésünk nagyban támaszkodik a támogatókra, adományozókra, az önkéntességre. A leghatékonyabb együttműködések pedig akkor születnek, ha az egyszeri támogatásokon túl hosszú távon működhetünk együtt partnereinkkel, akár egy-egy ügy mentén, akár több területen is, hogy valós segítséget nyújthassunk. A Coca-Colával közös munkánk éppen ilyen, hiszen mindig az aktuális kihívásokra próbálunk együtt reagálni. Nagy öröm számunkra, hogy most a Coca-Colának és a Woltnak köszönhetően adományával bárki csatlakozhat ehhez a munkához azzal, hogy a Wolt adományboltján keresztül pénzbeli segítséget nyújt” – mondta Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője.
Fotó: Soós-Bertalan |
A felmérés első eredményeit a karitatív szervezet és a Coca-Cola kerekasztal beszélgetésén mutatták be. A Magyar Vöröskereszt által fenntartott Madridi úti Hajléktalanszálló lakói javára rendezett közös ünnepi főzéssel, vacsorával is egybekötött budapesti eseményen a Coca-Cola Magyarország és a Magyar Vöröskereszt képviselői mellett Misetics Bálint a főpolgármester lakás- és szociálpolitikai főtanácsadója, Sczígel Andrea adománygyűjtési és kommunikációs tanácsadó, Hartyányi Orsolya, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója, valamint számos önkéntes, köztük Fördős Zé és Kajdi Csaba is részt vett. Köszönet az összes Mikulásnak, aki hozzájárult a nap emlékezetessé tételéhez munkatársak, lakók és támogatók szempontjából egyaránt.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!