A belső kommunikáció még sosem volt ekkora ünnep

A belső kommunikáció még sosem volt ekkora ünnep
A munkaerőhiány, a gazdaság krízise és a gyorsuló digitális transzformáció felértékelte a belső kommunikációt és a szervezetfejlesztést, kikerülhetetlenné téve, hogy a HR és a kommunikáció stratégiai partnerként tekintsen egymásra. A Blue Colibri App idén másodjára rendezte meg a belső kommunikáció seregszemléjeként a Connect Konferenciát, amely vállaltan a vállalatok és vállalkozások életében kiemelten fontos szakterületek találkozási platformja – idén 712 szakember mintegy 120 előadó gondolatait hallgathatta meg.

A vállalati kultúra fejlődése mellett a digitális transzformáció kihívásai és lehetőségei álltak a 2023-as Connect Konferencia fókuszában – csupa olyan témakör, amely meghatározó hatással van a belső kommunikációra. Az előadások és panelbeszélgetések kimeríthetetlen bősége mellett mintegy 240 percnyi tapasztalatcserére és networkingre nyílt lehetőség a kommunikációs és HR-szakemberek számára.

Válság és munkaerőhiány
„A témaválasztás aktualitását az adta, hogy a munkaerőhiány és a gazdasági krízis látványosan felértékelte a belső kommunikáció és a szervezetfejlesztés jelentőségét. Mára kijelenthető, hogy sikerült elindítanunk Magyarország első számú, belső kommunikációval foglalkozó szakmai platformját, amelyre óriási igény van az üzleti szektorban. Erre az elvárásra reagálva magas színvonalú, informatív előadásokat és panelbeszélgetéseket szerveztünk a több mint hétszáz résztvevőnek” – mondta Barathi Tamás, a Connect-et életre hívó Blue Colibri App társalapító-ügyvezetője.

A Connect vezető témáiban – a digitális transzformáció, a belső kommunikáció és a vállalati kultúra kérdéskörében – a KKV szféra szempontjából is előremutató párbeszéd zajlott, visszaigazolva, hogy a szervezetfejlesztés és a belső információmegosztás ezeknek a vállalkozásoknak az életében is kiemelten fontos – már csak azért is, mert sok esetben ugyanazokért a munkavállalókért versenyeznek, mint a nagyvállalatok. Barathi Tamás szerint a KKV-k számára ugyanolyan alapvető üzleti feladat lett a brandépítés, a toborzás, a szervezetfejlesztés, a visszajelzés, a motiváció és a mentoring, mint a belső kommunikáció, a HR adminisztráció, a digitális onboarding, vagy éppen a tudatos közösségépítés.

HR és a kommunikáció kéz a kézben
A Connect új elemeként lényegesen több kommunikáció szakmai előadás hangzott el a 2023-as konferencián a már hagyományosnak mondható HR-témák mellett. „Szeretnénk közelebb hozni a vállalati kultúra építésében és a vállalati belső kommunikációban szerepet vállaló HR-, marketing és kommunikációs munkatársakat, vezetőket, a Connect vállaltan találkozási platform kíván lenni számukra” – hangsúlyozta Barathi Tamás, aki a visszajelzések alapján is úgy látja: sikerült ennek a két területnek az együttműködésével kapcsolatos jó gyakorlatokat, inspiráló eseteket és tapasztalatokat megosztani.

„A belső kommunikáció mára új hangsúlyokat kapott, ez tény. Ma már az sem számít túlzásnak, ha dedikált belső szerkesztőségek látják el ezeket a feladatokat, ahol az erőforrások lehetővé teszik” - emelte ki az egyik panelbeszélgetésben dr. Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója. A kommunikációs struktúra kialakítása előtt a vállalatoknak érdemes egy előzetes hálózat- és véleménykutatást végezni, ugyanis a különböző generációkhoz tartozó munkavállalói rétegek számára más és más formájú, stílusú tartalmakat célszerű gyártani, hogy minél több üzenet célba érjen – hangzott el a belső kommunikációs csatornákkal foglalkozó panelbeszélgetésben. A content szekció szakértői mindehhez azt is hozzátették: a belső kommunikáció versenyben van a munkavállalók figyelméért: a social-platformokkal és a hagyományos médiával.

„A belső kommunikációs tartalmak nem korlátozódhatnak a HR témáira: szélesebb tartalommixet érdemes alkalmazni, ami miatt elengedhetetlen a kommunikációs, marketing szakterületek értékteremtő együttműködése” mondta el Szinai Ádám, a CIB Bank marketing- és kommunikációs igazgatója a Tartalmas együttműködés: HR és Kommunikáció, szövetségesek vagy versenytársak?” elnevezésű panelbeszélgetésben. Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus előadásában pedig arról beszélt, hogy a belső vállalati pletykának is lehet stratégiai szerepe, és hogy milyen módon formálódnak a vállalati belső események az új hibrid munkavégzés keretei között.

Bemutatkozási lehetőséget kaptak startupok is
A Blue Colibri App idén januárban indította el People Platform elnevezésű programját, amelyben olyan startupokat hívtak együttműködésre, amelyek szolgáltatásaik középpontjába a munkavállalók, a munkahelyi közösségek fejlesztését helyezték. „Elkötelezettek vagyunk a hazai startup-ökoszisztéma fejlesztésében, ezért is biztosítottunk bemutatkozási lehetőséget 12 innovációs startupnak” – erősítette meg Barathi Tamás.

A Connect Konferencia idei léptéke a szervezők szerint minden előzetes várakozást felülmúlt, hiszen idén 120 előadó, szakértő osztotta meg gondolatait a jelenlevő 712 résztvevővel. – „Biztosan folytatni fogjuk, jövőre is lesz Connect Konferencia, ezt már most bejelenthetem,. Ugyanakkor addig is érdemes csatlakozni közösségünkhöz, mert további programokkal, információkkal is jelentkezünk” – fűzte hozzá Barathi Tamás, jelezve: a BlueColibri Appban a Connect előadásai utólag is megtekinthetők.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!