A Mastercard, a Yettel és a Publicis Groupe Hungary támogatásával startolt el a 7. UI Academy

A Mastercard, a Yettel és a Publicis Groupe Hungary támogatásával startolt el a 7. UI Academy
A koronavírus még magasabb fordulatszámra pörgette a digitalizációt életünkben, aminek egyenes következménye, hogy a felhasználói felület, illetve a felhasználói élmény szerepe minden eddiginél fontosabb a nagyvállalatoknak. Annak ellenére, hogy üzletileg kiemelt jelentőségű területről van szó, minimális a hazai gyakorlatorientált képzések száma. Erre kínál alternatívát a Mastercard stratégiai partnerségével idén 7. alkalommal induló UI Academy, amihez a Yettel és a Publicis Groupe Hungary is csatlakozott támogatóként, és amin többek között a hazai fintech terület úttörőjének, a Gránit Banknak a projektjén dolgozhatnak a hallgatók.

Jó példa a digitalizáció térnyerésére, hogy a Mastercard által támogatott 2021-es Fizetési Élmény Riport szerint az e-kereskedelem már a hálónkban van: az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online ágyában fekve vagy tévénézés közben. Ebben az alapvetően képernyőről vezérelt világban kiemelten fontos, hogy a felhasználó könnyen és vonzó környezetben tudja lebonyolítani ügyleteit - legyen szó vásárlásról, banki ügyintézésről, vagy tulajdonképpen bármi másról, ami a digitális térhez köthető. A jó felhasználói élménynek pedig a UX-esek és UI-osok a kulcsszereplői.

Ennek megfelelően a szektor egyik legkeresettebb pozíciója a UI-os és UX-es szakember, azonban a képzési rendszer nagyon lassan reagál: egyrészt alapvetően csak részletekben, több helyről összegyűjtve lehet összegereblyézni a szakmai alapokat, másrészt a diákok nagyon ritkán találkoznak valós projektekkel. “Erre a piaci résre épül az idén 7. Alkalommal elstartoló UI Academy, hiszen a hallgatók 3 teljesen eltérő iparági szereplő valós projektjén dolgozhatnak a kurzus alatt” - mondta el Muck Ferenc, a UI Academy egyik alapítója. Az idei tanév stratégiai partnere, a Mastercard egy a Gránit Bankhoz köthető feladatba fogja bevonni a hallgatóságot. A Yettel egy fenntarthatósági projektet, és az ország legnagyobb kreatív műhelye, a Publicis Groupe Hungary pedig egy nagy nemzetközi márka kampányát hozza be a tanrendbe.

A cégek eltérő okokból csatlakoztak a UI Academy-hez. Mondovics Péter, a Mastercard marketingvezetője szerint “a piaci szereplők számára konkrétan létfontosságú, hogy minél nagyobb számban jelenjenek meg a megfelelő tudással rendelkező UX-es és UI-os szakemberek a piacon, nélkülük a digitalizáció egyszerűen nem tud maximális sebességgel fejlődni”. Ehhez csatlakozva Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója hozzátette: “a tökéletes felhasználói élmény megteremtése a legmagasabb prioritású feladataink közé tartozik, ami komoly kihívást jelent a szakemberek számára: a pénzügyek bonyolult világát kell a lehető legegyszerűbben használható, de 100 százalékig biztonságos digitális mederbe terelniük”.

A Yettelt és a Publicis Groupe Hungary-t elsősorban saját csapatuk erősítése vezérelte. “A Yettel számára a digitális tér a hazai pálya, itt vagyunk otthon. Nagyon fontos számunkra az utánpótlásnevelés - a UI Academy remek partner ehhez” - mondta el Várkonyi Loránd, a Yettel ügyfél-elégedettségi igazgatóságának vezetője. Komáromi Zsófia, a Publicis Groupe Hungary HR vezetője a tehetségekért folyó egyre nagyobb versenyre hívta fel a figyelmet: “ a nálunk dolgozó 260 kolléga 5-10%-a rendelkezik UX-es és UI-os kompetenciákkal, láthatóan egyre nagyobb a szerepe ennek a szakmának a kreatíviparban is. Az érdeklődést jól mutatja, hogy percek alatt lecsaptak a nálunk dolgozó munkatársak az általunk biztosított UI Academy-s helyekre”.

A UI Academyről

A UI Academy intenzív, gyakorlatorientált 13 hetes képzés, amit Zádori Adriann, Ruszty László és Muck Ferenc alapított 2019-ben.

A jelentkezők a hazai szakma krémjétől tanulhatják meg a felhasználói felülettervezés alapjait. A 3 hónapon át tartó képzésen résztvevők hetente egy 1,5 órás előadáson és hétvégenként egy 4 órás workshopon sajátíthatják el a szakma módszertanát, legfontosabb fogalmait, és a neves előadók jóvoltából megismerhetik mind az ügyfél, mind az ügynökségi piac sajátosságait. A gyakorlatorientált kurzus célja az, hogy a 12. hét végére a résztvevők elkészítsék karrierépítéshez szükséges portfóliójuk alapjait.

Mindehez az alábbiakba biztosítanak betekintést a szervezők:

● karrier ugródeszka: portfóliókészítés, prezentációkészítés, prezentálás, design érvelés, design kritika

● a UI-UX alapfogalmai és történeté,

● bevezetés a UX-be

● a UI tervezés alapjai,

● az alapvető design szabályok (pl. grid, színek, typo),

● a különböző cégtípusokra (pl. ügynökségi, nagyvállalati, startup) jellemző szakmai

● sajátosságok,

● az akadálymentes design alapjai,

● alapszintű animációs és illusztrációs technikák;

● emellett a résztvevők kitekintést kapnak a digitális design új területeibe, mint az AI vagy VR

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!