Human 1. oldal

Romantika, passzivitás és gaslighting a munkahelyünkön

Romantika, passzivitás és gaslighting a munkahelyünkön

Ahogy életünk számos területén, munkahelyünkön is magatartások és szokások vesznek körül bennünket. Ez a környezet kicsit olyan, mintha a társadalomnak lenne egy szűkebb körű leképeződése. Sokszor csak azt vesszük észre, hogy olyan új szokások és viselkedésformák jelennek meg, amelyeket nem feltétlenül értünk. Ezen jelenségekről tartott előadást Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus, pletykakutató, egyetemi docens és vállalati kommunikációs tanácsadó, a 29. Digital-Media Hungary konferencián.
Gazsi Zoltán: “Magamutogató vagy példamutogató vagyok? Abban bízom, hogy az utóbbi!”

Gazsi Zoltán: “Magamutogató vagy példamutogató vagyok? Abban bízom, hogy az utóbbi!”

Nemrég jelent meg Gazsi Zoltán Emberszemlélet - Az életigenlő cégvezető című könyve. Az Eisberg Hungary ügyvezetője már eddig is kalandos életet élt, amiből a tragikus részek sem maradtak volna ki - de pozitív hozzáállásának hála ő nem így gondol a megpróbáltatásaira. A Példakép-díjas vezető nem ezoterikus, de “univerzumhívő”: szerinte a nekünk rendelt dolgok megtalálnak minket, és tiszta szándékkal semmit nem lehet elrontani. A 29. Digital-Media Hungary konferencián Szily Nórával osztotta meg gondolatait.
Átadták az idei Csodanő Díjakat

Átadták az idei Csodanő Díjakat

Megható gálaműsor keretében átadták az idei Carrie Csodanő Díjakat, amelyet azért alapított 2023-ban a Carrie Magazin tulajdonos-főszerkesztője, hogy minden olyan nő-anya elismerést kaphasson, aki nem feltétlenül a leghangosabb mindenhol, de kétségtelenül kiemelkedő és példaértékű munkát végez.
A kapcsolattartás kulcsfontosságú a szülés után visszatérő munkavállalók megtartásában

A kapcsolattartás kulcsfontosságú a szülés után visszatérő munkavállalók megtartásában

Magyarországon az érintett nők többségének kihívást jelentett a szülési szabadság után a munkaerőpiacra való visszatérés – derül ki a Profession.hu felméréséből. A munkaadók sok esetben nem rendelkeznek kellően részletes tervvel azokra az esetekre, ha egy munkavállalójuk szülési szabadságra megy. Tudatos tervezéssel és energiabefektetéssel ugyanakkor a cég és a munkavállaló is könnyebben veheti a kilépési folyamat és a távollét során felmerülő akadályokat. A kismamák visszatérésében kulcsfontosságú szerepe van annak, hogy hogyan zajlott a kilépés és hogy a szülési szabadság alatt milyen minőségű volt a kapcsolattartás.
Az adományozásban rejlő lehetőség

Az adományozásban rejlő lehetőség

„Nem kell szentnek lenni ahhoz, hogy segíteni tudjunk. Ha keresünk, ha nyitott szemmel járunk, akkor rájövünk, hogy rengeteg lehetőség van, és rengeteg jó ügy, ami mellé be lehet állni” – fogalmaz Forgács-Fábián Sára, az Amigos a gyerekekért mozgalom alapítója a FoxPost videóriportjában. Szavai tökéletesen kifejezik a vállalat társadalmi felelősségvállalásának lényegét.
A sztereotípiák sötét barlangjai

A sztereotípiák sötét barlangjai

Egy munkahely konfliktusai sok esetben a multigenerációs környezetben gyökereznek, ahol a szokásokhoz hű idősebb és a lendületes, bármit megkérdőjelező fiatalabb generáció tagjai “csapnak össze” egymással. Mi az oka a frusztrációnak? Hogyan lehet feloldani ezeket a feszültségeket? Többek között erről is beszélt Lerf Andrea generációkutató a 29. Digital-Media Hungary konferencián tartott előadásában.
A munkaidő 5 százalékát töltjük kommunikációval

A munkaidő 5 százalékát töltjük kommunikációval

Egy átlagos munkanapon, munkaidőnk mindösszesen 5 százalékát - 24 percet fordítunk kommunikációra, azaz valós, emberi kapcsolatra épülő egyeztetésekre, beszélgetésre - derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég, a Comline Budapest összefoglalójából. A teljesítmény csökkenéséért és az esetleges hibák gyakori előfordulásáért 86 százalékban a nem megfelelő kommunikációt, vagy annak teljes hiányát jelölik meg a dolgozók. Az összefüggés tehát egyértelmű, a rossz kommunikáció súlyos hibákhoz, amely pedig a nap végén bevétel csökkenéséhez vezet.
Új felsővezető érkezik a Central Médiacsoporthoz

Új felsővezető érkezik a Central Médiacsoporthoz

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország egyik vezető médiavállalatánál (Vltava Labe Media) Chief Digital Officer pozícióban felelt az adatvagyon-gazdálkodásért. A médiacég a vállalati transzformáció során pedig tanácsadó partnerként együtt dolgozik a Financial Times Strategies-zel, amely a The Financial Times médiapiaci átalakításra szakosodott üzletága.
Krausz Ferenc Nobel-díjas fizikusnak ítélték idén a Neumann Professzori címet

Krausz Ferenc Nobel-díjas fizikusnak ítélték idén a Neumann Professzori címet

Ismét magyar Nobel-díjas kapta a BME és a Neumann Társaság által alapított Neumann Professzori címet: Krausz Ferenc fizikus az ultragyors lézertudomány területén elért tudományos teljesítményéért részesült a kitüntetésben. A fizikus által megalapozott tudomány a mikrochipgyártástól kezdve a daganatos betegségek diagnosztizálásáig számos területen hozott forradalmi változást. A kitüntetésre május 11-én került sor a Műegyetem Ünnepi Szenátusi Ülésén, ahol a díjat a BME rektora és a Neumann Társaság elnöke adta át.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere″ díját

Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere″ díját

Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere″ díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
1/123