Vizsgázik a digitális oktatás

Vizsgázik a digitális oktatás
Rohamléptekben közelít az idei májusi érettségi szezon, de még mindig nem tudni, hogy a koronavírus-járvány miatt visszatérhetnek-e addig az iskolapadba a középiskolás végzős diákok.

Egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben az idén érettségiző diákok, hiszen a koronavírus-járvány miatt immár több hónapja otthonaikból próbálják elsajátítani a tananyagot és átismételni az elmúlt években tanultakat. Az egyik legnagyobb nehézséget a május 4-i matek érettségire való felkészülés jelentheti.

Wiersumné dr. Gyöngyösi Erika, az Eszterházy Károly Egyetem Sárospataki Comenius Campusának docense szerint sok esetben hiába vannak online órák, ahol a tanár magyaráz, a gyengébb kompetenciával rendelkező tanulók nem tudják jól megoldani a feladatokat. Nem mindenkinek válik be tehát ez az oktatási forma, számukra pedig hatványozott nehézségeket idézhet ez majd elő az érettségin. Hozzátette, fontosnak tartja a szülői ráhatást is a gyermek tanulmányaira, hiszen az online oktatás révén az édesanyák és édesapák is láthatják, amikor egy tanár „a lelkét is kiadja” az órákon, így nem is hibáztatható a rossz eredményekért.

Mosóczi András, a mateking.hu alapítója mindenkinek azt tanácsolja, hogy a középszintű matekérettségire ne matematikát tanuljanak a diákok, mert most érettségizni kell megtanulniuk.

„Az érettségi feladatok egy praktikus és viszonylag sekély matematikatudást kérnek számon ellentétben a négy éven át tanult mélyebb, de sokszor kevésbé gyakorlatias matektudással szemben. Kicsit olyan ez, mint az autóvezetés: négy évig tanultuk az iskolapadban az elméletet, most pedig az érettségin ki kell menni az útra az oktatóval és megtenni az első utat. Egészen biztos, hogy az elméleti anyag tizede sem fog kelleni, ami pedig kell, azt is máshogyan kell használni az autóban ülve. És bizony, akárcsak az autóvezetésnél itt is fontos a folyamatos koncentrálás, éberség, ettől pedig az érettségi nem is annyira szellemi, mint inkább lélektani kihívás” – szemléltette a helyzetet Mosóczi András egyetemi óraadó.

Hozzátette, a feladatsor nehézsége várhatóan nem különbözik majd az elmúlt években megszokott szinttől. Ugyanakkor megfigyelhető egy trend, mely szerint a több pontot érő, hosszabb feladatokat egyre inkább szétbontják kisebb részfeladatokra. Ez egyfelől jó az érettségizőknek, hisz így könnyebb részpontokat elérni, másfelől lelkileg némileg fárasztó, amikor már a tizedik feladat negyedik részfeladatát kell megoldani.

A fiataloknak azt javasolja, a korábbi évek érettségi feladatainak a megoldásával kezdjék a felkészülést, erre létre is hoztak egy ingyenes felületet a hatszoros Év Honlapja-díjas mateking.hu platformon itt: https://www.mateking.hu/matek-erettsegi. Ha ezen túlvannak, akkor nagyjából kiderül, milyen területek mennek jobban és melyek kevésbé. Ekkor kell elkezdeni egyesével átnézni azokat a témaköröket, amik gyengeségnek számítanak, majd újra elő lehet venni az érettségi feladatsorokat.

Fotó: Mateking/Pixabay

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!