
Versenyképes fizetés, kutyabarát munkahely, home office, illetve parkolási lehetőség: ilyen és egyéb hívószavakkal próbálnak jelentkezőket toborozni a munkahelyek, ám ezek az ígéretek mára rengeteget veszítettek a hatóerejükből, mi több, a Z-generáció tagjai számára már egyáltalán nem elég. Balog Adrienn, a Vermis nevű digitális ügynökség ügyfélszolgálati igazgatója és közösségi média vezetője a Digital-Media Hungary konferencia második napján tartott előadásában elárulta, mire van szükség ahhoz, hogy a munkáltatók a fiatalabb nemzedékeket is meg tudják szólítani.
"Ezekkel a kifejezésekkel semmit nem váltunk ki az emberekből, ezt a magunk példáján is tudjuk. Így amikor használjuk, ugyanúgy nem várhatunk reakciót másokról, sőt ha ilyen általános dolgokat ígérünk, olyan emberek is jelentkeznek a meghirdetett állásra, akik nem arra valók. Természetesen szuper, ha vannak ilyen extrák a fizu mellé és kommunikálunk is róla, de ez 2024-ben nem elég, ennél sokkal jobban lehetne szűrni. Nem beszélve arról, hogyha nem vagyunk képesek túllépni a versenyképes fizetés ígéretén, a Z-generáció páros lábbal rúgja ránk az ajtót. Alapvetően úgy keresünk magunknak állást, hogy a fizetésünkből meg tudjunk élni, ugyanakkor nem mindegy, hogyan szólítanak meg minket a munkát kínáló cégek. Különösen igaz ez a Zoomerekre, akik között rengeteg az ambiciózus, tehetséges fiatal, a kisujjukból ismerik a digitális eszközöket és közösségimédia-felületeket, mi mégsem ezeken a platformokon kommunikálunk velük és az employer branding stratégiánkból kihagyjuk például a TikTokot" - mutatott rá Balog, felhívva a figyelmet, hogy a fiatalabb nemzedékek tagjai a legtöbb információt már a videómegosztó platformról szerzik be, az ott elérhető tartalmak alapján tájékozódnak és hoznak döntéseket.
"Egy cégnek nem elég leírni, hogy összetartó a csapata és jó fejek a kollégák, hiszen lehet, hogy a pályázó személy oda nem fog illeni. A legjobban ezt úgy lehet szűrni, hogy használjuk a TikTokot, felvételeket töltünk fel a munkahelyi környezetről, munkatársakról. Ha egy fiatal jelentkezik hozzánk, úgyis utánanéz a vállalatnak a közösségi médiában, a TikTok-tartalmak alapján pedig el fogja tudni dönteni, hogy számára megfelelő környezet lenne-e a miénk. Az algoritmus nekünk dolgozik" - magyarázta a közösségi média vezető. Rámutatott továbbá, hogy a vállalatok pénzt is spórolnak, mert kevesebb hirdetésre lesz szükségük, valamint brand növelő hatása is lehet a TikTokra feltöltött tartalmaknak.
"Az a baj, hogy még mindig félünk a TikToktól. Sokan trashnek tartják, így azt gondolják, hogy az ő célközönségük nincs jelen a platformon. Ez azonban óriási tévedés, a TikTok-tartalmak ugyanis mindig megtalálják a saját közönségüket" - árulta el Balog Adrienn, aki személy tapasztalatokról is beszámolt az előadásában. Mint azt elmondta, ők akkor regisztráltak cégszinten a TikTokra, amikor több ügyfelük is a platformon akart hirdetni, ők azonban nem tudták, hogy hogyan kell használni a felületet.
"Az első pár héten órákat töltöttünk azzal, hogy eldöntsük, ki szerepeljen, kit égessünk le. Hogy mi legyen a szöveg és hogy hogyan vágjuk meg a videókat. Végül elkapott minket a gépszíj, ráültünk a trendekre, vicces tartalmakra és különböző munkahelyi szituációkról készítettünk felvételeket, például kifiguráztuk a fizetés előtti utolsó napokat anélkül, hogy bárkit megbántanánk. A legelején az olyan trágár szavak közlésétől is féltünk, mint a hülye, egy idő után azonban bennehagytuk a vágott verzióban. Mostanra már minden van benne. Megtaláltuk a saját hangunkat, amellyel nem sértegetünk és nem bántunk senkit, de mindenki tud vele azonosulni, aki a köreinkben dolgozik" - mesélte a Vermis munkatársa. Az eredményeik kapcsán hozzátette: amellett, hogy megtanulták használni a felületet, két új kollégájuk is érkezett a TikTokról úgy, hogy bár a cégnek volt nyitott pozíciója, nem hirdetett meg állást. A szóban forgó illetők maguk "kopogtattak" az ügynökséghez azzal, hogy bármit megcsinálnak, csak hadd tartozzanak a csapathoz.
"Sok komment is érkezett arra vonatkozóan, hogy van-e nálunk felvétel. A TikTok az employer branding stratégiánk egy fontos része lett, ha tárgyalásaink vannak, mindig ül ott legalább egy olyan külsős személy, aki már látott minket. Az emberek tehát tudják, kik vagyunk, illetve bárki, aki meg akarja ismerni a csapatunkat és hogy hogyan dolgozunk, könnyen megtalálhat minket. Az így közölt tartalmak előnye, hogy egyaránt hihetők, rövidek, dinamikusak, érdekesek és informatívak, ezen kívül önazonosak, őszinték, valamint nem kevésbé izgalmasak, így közvetlenül képesek megfogni azokat, akik hasonlók hozzánk és illenének a csapatba. Kiváló nulladik lépés a munkaerő toborzásban" - summázta Balog Adrienn.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!