Rekord nyereség és élen járó innovációk a Gránit Banknál

Rekord nyereség és élen járó innovációk a Gránit Banknál
2022-ben is rekordnyereséget ért el a Gránit Bank, 30 Mrd Ft-tal nőtt a saját tőke, a szektorátlagot meghaladó mértékben növekedett minden célszegmensben, és az Equilorba történő tranzakcióval a befektetési szolgáltatási szektorban is erősítette pozícióját. Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója szerint a kiemelkedő eredmények receptje egyszerű: „innovációk, szakszerűség, biztonság, tőke és kiszámíthatóan korrekt árazás”. A közgyűlést követő sajtótájékoztatón az elnök-vezérigazgató asszony bemutatta a megújult mobil banki applikációt is.

A Gránit Bank 2022-ben is a szektorátlagot meghaladó mértékben növekedett:

A Gránit Bank a fenntartható és profitábilis növekedésre fókuszál, arra, hogy az ügyfeleit gyorsan, egyszerűen, magas ügyfélélmény mellett, digitális csatornákon, versenyképes áron tudja kiszolgálni úgy, hogy a részvényesi érték folyamatosan növekedjen és megőrizze a Bank innovációs versenyelőnyét.

A Bank 2022-ben is minden célszegmensben (lakosság-vállalat, hitel-betét) a szektorátlagot meghaladó növekedést és kimagasló eredményességet ért el. A Gránit Bank mérlegfőösszege 2022-ben meghaladta az 1.000 Mrd Ft-ot, ami közel 50%-os növekedés az előző évhez képest. Az adózás előtti eredmény több, mint 13 Mrd Ft volt (közel 3-szorosa, mint a megelőző évi), a saját tőke pedig közel 30 Mrd Ft-tal gyarapodott. A Gránit Bank teljes kitettsége (hitel, kötvény, garancia együttesen) meghaladta a 460 Mrd Ft-ot, amely 46%-kal magasabb az előző év véginél. A Bank portfóliójának minősége továbbra is kiváló, az NPL ráta 0,02%, szemben a bankszektor 3,86%-os átlagával. A Gránit Bank tavaly év végén már 104 ezer ügyfélszámlát vezetett.

A Gránit Bank az előző évben lezárta az Equilor tranzakciót, jelenleg folyamatban van a Diófa megvásárlása, amelyekkel a Bank erősíteni kívánja szerepét a teljes hazai pénzügyi szektorban. A 2022-es bankcsoport szintű eredményekben az Equilor teljesítménye már megjelenik. A konszolidált mérlegfőösszeg 1.063 Mrd Ft volt, a csoportszintű adózás előtti eredmény pedig közel 14 Mrd Ft-ot tett ki. A csoportszinten kezelt számlák száma elérte a 118 ezret, és a kezelt vagyon nagysága pedig meghaladta az 1.300 Mrd Ft-ot.

Az üzleti növekedéshez kiemelkedő hatékonyság és jövedelmezőség is társult:

A digitális üzleti modell révén az elmúlt évben is tovább javultak a Bank hatékonysági mutatói. A költség-bevétel arány 43,9% volt, ami 20%-kal jobb az előző évi értéknél (a piaci átlag 60,4% volt). Bankadó, extraprofit adó és tranzakciós illeték nélkül a költség-bevétel arány 34,9%. A működési költség (bankadó, extraprofit adó és tranzakciós illeték nélkül) a mérlegfőösszeghez képest 0,8%, szemben a bankpiaci 1,6%-os átlaggal. 2022-ben az eszközarányos profit 1,4%, a saját tőke arányos nyereség pedig meghaladta a 25%-ot, ami több mint kétszerese a hitelintézeti rendszer átlagának.

Eddig közel 20 Mrd Ft eredményt forgattak vissza a Gránit Bank tulajdonosai:

A tőkemegfelelési mutató a múlt év végén 20% felett volt, a Bank tőkéje pedig 2022-ben közel 30 Mrd Ft-al növekedett, tőkeemelés és az adózás utáni eredmény eredménytartalékba helyezése miatt. Eddigi működése során a Gránit Bank közel 20 Mrd Ft adózás utáni eredményt termelt, ami a Bank tőkéjét növeli, tekintettel arra, hogy a tulajdonosok egyetlen alkalommal sem vettek ki osztalékot.

A Gránit Bank a korrekt kamatpolitikában hisz:

„A növekedésnek, az új ügyfél akvirálás receptjének évszázados múltja van: innovációk, kiszámíthatóság, bizalom, biztonság, stabilitás, szakértelem és a versenyképes árazás” – emelte ki Hegedüs Éva. A több, mint 118.000 ügyfélszámla bizonyítja, hogy a Bank jó úton jár.

A betéti kamatok árazásában, mind a lakossági látra-, mind a lekötött betétek esetében egy win-win megoldást alkalmaz a Bank, egyfajta marzs osztozkodást, úgy, hogy az ügyfél is jól járjon, korrekt kamatot kapjon és a Bank jövedelmezőségi szempontjai is érvényesüljenek. A Bank likviditása magas, folyamatosan a piaci átlag fölött alakul.

A Gránit Bank a befektetési üzletágban is erősít:

A Gránit Bank mind az Equilorba, mind a Diófába történő befektetéseivel a digitális banki jelenlét mellett a befektetési szolgáltatási üzletág teljes spektrumában is bővíteni kívánja szerepét, beleértve az alapkezelést, vagyonkezelést is.

A három társaság, a Gránit Bank, az Equilor és a Diófa együttműködésének legfontosabb alapelve, hogy úgy valósuljon meg a csoport szintű irányítás és együttműködés, hogy a bankcsoport ügyfelei minél komplexebb, testreszabott megoldásokat tudjanak igénybe venni. A Gránit Bank eközben építeni kíván a társaságok önálló működéséből eredő előnyökre, a felhalmozott tudásra, tapasztalatra, és arra, hogy a szinergiák kiaknázásával javuljon a költséghatékonyság és egyszerre növekedjen a csoport szintű-, és az önálló társaságok részvényesi értéke is.

A Gránit Bank a digitális platformra fókuszáló befektetési szolgáltatási, privátbanki értékajánlatával a jövő év első negyedévében tervezi a piacra lépést.

Megújul a felhasználói felület és új funkciókkal is bővül a Gránit eBank:

Ebben az évben több izgalmas fejlesztés is élesedik a Bank mobilbanki applikációjában, a Gránit eBankban. A mai naptól nemcsak az alkalmazás arculata újul meg – az ügyfelek használati szokásaihoz még inkább illeszkedő ergonomikus és modern kezdőképernyővel - hanem új, a piacon egyedülálló kényelmi szolgáltatások is rövidesen elérhetőek lesznek, mint az azonnal használható, teljesértékű digitális kártyafunkció biztosítása. Az appban az ügyfelek a biztonsági azonosítást követően láthatják meglévő és újonnan igényelt bankkártyáik összes adatát a PIN kóddal együtt.

Az új fejlesztés segít abban, hogy a Bank ügyfelei egy percre se maradjanak bankkártya nélkül. Amennyiben például egy külföldi úton nincs az ügyfélnél a kártya, vagy valamilyen okból más kártyát szeretne, néhány másodpercen belül az applikációban pótolni lehet azt egy teljes értékű digitális bankkártyával, amely azonnal alkalmas – az Apple vagy Google Pay digitalizációval érintéses mobilfizetésre, továbbá online vásárlásra és az érintéses azonosításra alkalmas ATM-eknél készpénzfelvételre. Új kényelmi szolgáltatás továbbá, hogy a banki mobilalkalmazásból az Állampapír vásárlás menüpontra kattintva azonosított VideóBank hívás keretében, fizikai jelenlét és ügyfélkapu nélkül közvetlenül indítható állampapír-vásárlás, illetve értékpapírszámla-nyitás. A megújult applikáció mától élesedett az App Store-ban és hamarosan elérhető lesz a Google Play-ben is.

A közeljövőben további innovációk várhatóak, amelyekkel a Bank folyamatosan jelentkezni fog.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!