Online fizetéskor hódítanak a beágyazott pénzügyi szolgáltatások a brit fiataloknál

Online fizetéskor hódítanak a beágyazott pénzügyi szolgáltatások a brit fiataloknál
Három 18 és 34 év közötti brit felnőttből kettő használt beágyazott pénzügyi szolgáltatásokat az elmúlt évben az online fizetései során.

A Temenos, egy felhőalapú banki platformszolgáltató friss kutatása szerint a beágyazott pénzügyi trendek az elmúlt években robbanásszerű növekedésen mentek át. Ebből az derült ki, hogy három 18 és 34 év közötti brit felnőttből kettő használt beágyazott pénzügyi szolgáltatásokat az elmúlt évben az online fizetései során – írja a fintech.hu.

Ennek az az oka, hogy a fogyasztói szokásaink megkövetelik, hogy a digitális szolgáltatások bárhol és bármikor elérhetőek legyenek. A beágyazott pénzügyi szolgáltatások pedig ezt a kényelmet biztosítják, hiszen a tranzakció pénzügyi része ugyanazon a már ismert felületen megy végbe, ahol a vásárlás is. A legismertebb példája az applikáción belüli fizetés, amikor a felhasználók anélkül fizethetnek, hogy egy másik felületre irányítanák őket. Emellett a beágyazott pénzügyi szolgáltatások közé tartoznak például

 

  • a Buy Now Pay Later (BNPL) fizetések,
  • a felkerekítések a pénztárnál, amikor a különbözetet a felhasználó jótékony célra adományozhatja,
  • a biztosításkötés nagy értékű termékek vásárlásakor,
  • a hitelfelvétel a fizetéskor,
  • vagy az olyan e-pénztárca szolgáltatások, mint a PayPal és a Google Pay.

 

A jelentés szerint a britek 42 százaléka használt az elmúlt évben e-pénztárcás fizetési módokat, 51 százalékuk 18 és 34 év közötti. A növekvő használat azt mutatja, hogy a beágyazott pénzügyi lehetőségek kényelmes és felhasználóbarát megoldásokat kínálnak a mindennapi vásárlásokhoz.

„A kiskereskedőktől kezdve a légitársaságokon, a közösségi közlekedési alkalmazásokon át a kávézóláncokig a cégek kivétel nélkül beágyazzák a pénzügyi szolgáltatásokat online és mobil felületeiken. Ezzel növelik bevételeiket, erősítik az ügyféllojalitást és mélyebb betekintést nyernek a vásárlói szokásokba is. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy ezek a szolgáltatások kezdenek valódi lendületet venni, különösen a Z generációs felhasználók körében, akik a zökkenőmentes és integrált online élményeket keresik a mindennapi életben. Ez új lehetőségeket kínál az inkumbens bankok, valamint az új belépők, például a Banking-as-a-Service szolgáltatók számára is” – összegezte Kanika Hope, a Temenos stratégiai igazgatója.

Az alternatív fizetési megoldások gyors növekedése várhatóan a szabályozás szigorodásával is együtt jár.

Kép: Pixabay.com

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!