
Az RPO (Recruitment Process Outsourcing - kiszervezett toborzás) azt jelenti, hogy a toborzási folyamatokat egy vállalat akár teljeskörűen kiszervezi egy erre szakosodott professzionális szolgáltatónak, ezáltal egy tervezhetőbb, költséghatékonyabb és eredményesebb, adatalapú megoldást kap, mint a hagyományos toborzás.
2017-ben indított RPO üzletágát a pandémiát követően fejlesztette tovább az MP Solutions, amikor a vállalatoknál leállt a toborzás, és a szolgáltatók többsége is költségoptimalizálásba kezdett, de az RPO – kiszámíthatósága és hatékonysága miatt – ezekben az időkben is értéket tudott teremteni a munkáltatók számára. Az MPS két év alatt 15 nagy volumenű RPO projektet nyert el, így 2022-re az egyik legnagyobb magyar tulajdonban lévő outsource ügynökséggé vált.
„Bár nemzetközi viszonylatban még el vagyunk maradva, egyre több magyarországi vállalat ismeri fel, hogy az RPO-ügynökségek jelentős hozzáadott értéket nyújtanak.” – mondta el Pelle Dávid, az MP Solutions ügyvezetője. – „Mivel több céggel dolgoznak együtt, az RPO-ügynökségeknek objektív képük van a piacról, ezáltal reálisabb elvárásokat hoznak a toborzásba. Új nézőpontjuk nemcsak vérfrissítést jelent a HR-folyamatokban, hanem szélesebb tudást is, amely növeli a versenyképességet. Az RPO-s toborzók ráadásul gyorsabban reagálnak, így végeredményben rövidebb és költséghatékonyabb lesz a folyamat.”
2024-re a vállalkozás nemzetközi vizekre evezett, magyarországi bázisáról épített fel Svédországtól Mexikóig fejlesztési központokat, megtalálva a helyi tehetségeket, de többek között egy dán vállalat magyarországi beruházásában is aktív partner lett: kiszervezett toborzással és munkáltatói márkaépítéssel támogatta a cég nemzetközi terjeszkedését.
„Úgy vélem, a jövőben még fontosabb lesz a minőségi toborzás. Mivel a mesterséges intelligencia el fogja végezni a toborzás monoton és időigényes részeit, több idő marad a piac figyelésére, a stratégai döntésekre és a jelöltélmény növelésére. Előnyben lesznek azok a toborzó ügynökségek, amelyek az RPO mellett marketinggel, munkáltatói márkázással és edukációval is támogatni tudják a vállalatokat.” – mondta Majer Balázs MPS ügyvezetője.
A gyors növekedés és a nemzetközi piacra lépés miatt az MP Solutions megújította az arculatát és új olyan honlapot indított, amely eleget tesz a nemzetközi elvárásoknak. Az oldalon számos angol és magyar nyelvű tudásanyag található, köztük az úgynevezett RPO Guide, amely a cégeknek segít megérteni a kiszervezett toborzás előnyeit.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!