A GVH tavaly indított vizsgálatot az Alza.hu üzemeltetőjével és cseh anyavállalatával szemben kifogásolható értékesítési módszerei miatt. A vizsgálat során kiderült, hogy a webáruház agresszíven, valótlan üzenetekkel sürgette felhasználóit a mielőbbi vásárlásra. Olyan villogó üzenetek jelentek meg a termékek mellett, mint például:
„Jelenleg X ügyfél érdeklődik a termék iránt; A héten X ügyfél vásárolta meg ezt a terméket.”
A hasonló figyelmeztetések egyrészt pszichés nyomást gyakoroltak a felhasználókra, másrészt valótlan adatokat állítottak. A tényleges érdeklődők száma például az Európán belüli elmúlt egy napi összes érdeklődőt jelenti, nem pedig az aktuális érdeklődők számát.
Az üzemeltető elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, felülvizsgálta kereskedelmi gyakorlatát és rövid időn belül maguktól felhagytak a kifogásolható értékesítési módszerrel. A GVH a 40 milliós bírság kiszabásakor enyhítő körülményként azt is figyelembe vette, hogy a webáruház jóvátételi csomagot ajánlott fel fogyasztóinak. Kompenzációként minden fogyasztó, aki 2019-ben a webshopban vásárolt, háromezer forint értékű kupont kap. A kedvezmény egy éven belül felhasználható, 10 ezer forint értékű vásárlás esetén. Az Alza 2022. április 17-ig küldi ki a kuponokat e-mailben, de SMS-ben, honlapjukon, közöségi oldalain és a sajtón keresztül is értesíti az érintetteket.
Ha felhasznált kuponok összértéke nem éri el a 450 millió forintot, az Alza biztosítja a fogyasztók közvetlen kompenzálását. Amennyiben a jóvátételi összeg így is 450 millió forint alatt van, a különbözetet a cég bírságként fizeti meg.
(Forrás: 24.hu)
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!