Közel félmilliárdos bírságot kapott a Viagogo

Közel félmilliárdos bírságot kapott a Viagogo
Számos magyar fogyasztó tett panaszt a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) a Viagogo jegyértékesítő platform miatt. A GVH közel félmilliárd forint bírságot szabott ki a fogyasztók megtévesztése és pszichés nyomás alá helyezése miatt.

472 millió forintos bírságot szabott ki a GVH a Viagogo svájci üzemeltetőjére. A Versenyhivatal közleménye szerint a jegyértékesítő platform szándékosan megtéveszti a fogyasztókat, pszichés nyomás alá helyezi őket, azaz tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat. A GVH megtiltotta a „jogsértő gyakorlat folytatását”, illetve kötelezte a vállalkozást, hogy száz napon belül igazolja jogszerű működését – írj a hvg.hu.

Mivel a magyar fogyasztóktól számos panasz érkezett, így a GVH már 2019-ben vizsgálatot indított a platformmal szemben. Az eljárás során számos jogsértést találtak.

Kiderült, hogy a Viagogo hibásan tájékoztatta felhasználóit a vételárakról és átváltási árfolyamokról, a jegyárakra sok esetben egymást részben átfedő tételek rakódtak, melyekről zavarosan tájékoztatták a fogyasztókat.

A ténylegesen alkalmazott devizaátváltási árfolyam több esetben csak akkor derült ki, amikor már megterhelték a vásárló bankkártyáját a végösszeggel.

Emellett a portál folyamatosan sürgető üzenetekkel helyezett pszichés nyomást a fogyasztókra, ami agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősül, mivel megzavarja a nyugodt és megfontolt döntési folyamatot.

A GVH szerint az is jogsértő volt, hogy a fogyasztók nem kaptak pontos tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy Viagogónak tulajdonképpen mi a szerepe a jegyértékesítésben, így azt sem tudták, pontosan kivel is kötnek szerződést.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!