Karácsonyi ajándékozás 2024-ben: Trendek, statisztikák

Karácsonyi ajándékozás 2024-ben: Trendek, statisztikák
A karácsony az ajándékozás öröméről szól, és 2024 sem volt kivétel. Az idei ajándékozási trendek ismét több érdekes vonással gazdagodtak, amelyek tökéletesen tükrözik a technológiai fejlődést és a tudatos fogyasztói szemléletet. A magyarok költekezési szokásai, a legnépszerűbb ajándékok és a fenntarthatóság egyaránt meghatározták a 2024-es karácsonyt.

A legnépszerűbb ajándékok: Technológia és klasszikusok

Az Árukereső.hu statisztikái szerint a technológiai eszközök domináltak az ajándékozási listákon. Az Apple iPhone modelljei ismét a csúcson végeztek, tökéletesen megtestesítve a márka tartós népszerűségét. Ezzel együtt a játékkonzolok, mint a PlayStation 5, nemcsak a gyermekek, de a felnőttek körében is kelendőek voltak.

Az örök kedvencek, mint a LEGO készletek, továbbra is vonzó választást jelentettek minden korosztály számára, mivel kreativitást és minőségi időtöltést biztosítottak a családoknak. A parfümök szintén a toplista élén maradtak, személyes és időtlen ajándékokat kínálva.

Mennyit költöttünk az ünnepekre?

A vg.hu adatai szerint 2024 karácsonyán a magyar háztartások átlagosan 102 ezer forintot terveztek költeni az ünnepekre, ebből 46 ezer forintot ajándékokra. Az ajándékozási kedv 9%-kal nőtt az előző évhez képest, miközben a megajándékozottak átlagos száma is nőtt, 2023-hoz képest eggyel több, átlagosan hét fő részesült ajándékban.

A költekezés forrása legtöbbször a havi fizetés volt (58%), de sokan támaszkodtak megtakarításokra is. Az ajándékbeszerzésére fordított idő átlagosan 7 nap volt, a vásárlók több mint fele pedig már novemberben elkezdte a bevásárlást, kihasználva a Black Friday-akciókat.

Fenntarthatóság és tudatos ajándékozás

Egyre többen helyezték előtérbe a fenntarthatóságot: a megkérdezettek 43%-a odafigyelt a csomagolásra, 24%-a pedig tudatosan választott környezetbarát ajándékot. Az online vásárlás töretlen népszerűségnek örvendett, a fogyasztók kétharmada hazai webáruházakban, egyre többen pedig nemzetközi webshopokban is vásároltak.

Céges ajándékozás: kapcsolatépítés és ökotudatosság

Az üzleti világban a karácsonyi ajándékozás kulcsfontosságú a partnerkapcsolatok erősítésében és a munkavállalók motivációjának fokozásában. A Spark.hu szerint 2024-ben az egyedi reklámajándékok, mint a céges arculathoz igazított termékek, valamint az ökotudatos megoldások, köztük az újrahasznosított anyagokból készült irodaszerek, voltak a legnépszerűbbek.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!