Ha egy cég úgy érzi, bajba került, hajlamos lehet elnémulni, de ezzel mindig csak tetézi a problémáit. Emiatt a jelenlegi gazdasági válság üzleti kommunikációs válság is egyben. Most, amikor nincs olyan vállalkozás, amelyik ne érezte volna meg a vírushelyzet hatásait, eséllyé teheted ezt az időszakot, ha belátod, hogy a megoldás a több kommunikáció, nem az elnémulás.
Kezeld a problémákat üzleti kommunikációdban!
Fontos, hogy egyet se hagyj ki az alábbi lépések közül:
- Adj hírt magadról, hogy továbbra is elérhető vagy, nyitva tartasz, és arról is, hogy pontosan mikor és hogyan. Ha most elnémulsz, és nem frissíted rendszeresen a weboldaladat, annak is üzenete van. Mégpedig nagyon rossz üzenete, amely akaratlanul is arról ad hírt, hogy lehúztad a redőnyt.
- Hangsúlyozd, hogy az ügyfeleid és a csapatod biztonságban van, kockázatmentes a rendelés és a vásárlás. Komolyan veszitek a vírus által hordozott kihívást, de nem pánikoltok tőle, mert megtettétek a szükséges óvintézkedéseket.
- Gondolkozz a jövőn, és beszélj róla! Most van itt az ideje annak, hogy új szolgáltatásokat és termékeket találj ki, amelyek a feje tetejére állt világ talpra állításában segíthetnek. Te itt és most mivel tudnád támogatni a szűkebb és a tágabb közösséget, amelynek a vállalkozásoddal része vagy? Ez a kérdés vezethet rá a következő sikerterméked kitalálására.
- A legjobb védekezés a támadás, és ebben a helyzetben csakis előre menekülhetünk. A termékfejlesztés mellett a frissített kínálatról való híradást segítő kommunikációs tervre is szükséged lesz. A legjobb ellenszer arra, hogy beleragadj a jelen problémáiba, a jövőre vonatkozó stratégiádon való ötletelés. Fontos, hogy legyen A terved, B terved, sőt, akár C és F is, hogy semmilyen fejlemény ne érjen váratlanul.
- Soha ne a marketingbüdzsén spórolj, ha az idők ínségesek, mert ezzel csak elmélyíted a krízist. Éppen ellenkezőleg: a kiáramló üzeneteid minőségét és mennyiségét kell felturbóznod ahhoz, hogy a profit beáramlása növekedni tudjon. A klasszikus, „nyomulós” reklám helyett/mellett helyezz fokozott hangsúlyt a tartalommarketingre, amely értékes tartalmat ad a célközönségednek ingyen vagy áron alul, mert a jelenlegi helyzetben ez a leghatékonyabb bizalomteremtő eszköz.
Ha még több tippet szeretnél a sikeres túléléshez, fordulj díjmentes segítségért ehhez az üzleti kommunikációs tudásanyaghoz!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Címkék: Langmár Kommunikáció
Gazdaság