Ezt várjuk az online fizetéstől 2021-ben!

Ezt várjuk az online fizetéstől 2021-ben!
Tartozzunk bármelyik korosztályhoz, online fizetés nélkül már-már el sem tudjuk képzelni az életünket. A Neticle friss elemzéséből most kiderül, mely szolgáltatások a legnépszerűbbek erre a célra.

A tavalyi év során az online vásárlások felfutásával párhuzamosan nagyot nőtt az online fizetés aránya is a készpénzhez képest: mobil bankolással, valamint bankkártyás, mobiltárcás vásárlással szinte már mindent be lehet szerezni, és a vásárlók már gyakorlatilag minden korosztályban ki is használják ezeket a lehetőségeket - írja a Kosárérték. A Neticle média- és szövegelemző legfrissebb elemzésében ezért azt vizsgálta meg, hogy milyen az online megítélése egyes fizetési lehetőségeknek: az elektronikus számlát kínáló PayPalnak és Revolutnak, valamint az online bankkártya elfogadási megoldást, vagy digitális pénztárcát biztosító SimplePay, RaiPay, Apple Pay és Google Pay szolgáltatásoknak.

A Neticle a magyar internetről a szolgáltatások publikus említéseit 2021. január 1-től kezdve május végéig gyűjtötte össze. Messze a legtöbbet, több mint 58 ezer említést a PayPal mondhat magáénak ebben az időszakban. A kiemelkedő említésszám mögött az áll, hogy jótékonysági szervezetek, alapítványok nagyon sok esetben jelzik különféle közösségi média felületeiken, hogy az utalásokat ezen a csatornán várják.

Így aztán a PayPal-hez kapcsolódó kulcstémák között első helyen szerepel a gyógyulás, de a top tízes listán találjuk meg még a támogatás, segítség, valamint a kutya és macska szavakat is. Ha platformok szerint nézzük, akkor a PayPal említéseinek 80 százaléka a Facebookon történt, ami szintén a fenti tény hozadéka. További tíz százalékot jelentenek a videós említések, ahol igen nagy arányban YouTuberek ajánlják, illetve kérik csatornájuk támogatásához a PayPal-es fizetési módot. Elmondható tehát, hogy a PayPal nevével az online térben a legnagyobb eséllyel úgy találkozhatunk, mint az a fizetési mód, amit szinte mindenki kézenfekvőnek tekint és használ.

Az említésszám tekintetében második helyen a Revolut áll, itt viszont már inkább közvetlenül a szolgáltatásról szóló hírek okozták a kapcsolódó online diskurzus felélénkülését. Március 17-én több mint száz, online hírportálokon megjelent cikk foglalkozott a Revolut által tervezett díjmódosításokkal, melyeket az MNB törvénysértőnek nevezett. Ugyanakkor mindez a közösségi médiában csak mérsékelt visszhangot keltett, ezen belül pedig a hozzászólók jelentős része inkább a Revolut pártjára állt az MNB-vel szemben.

A SimplePay említési csúcsai már felhasználói oldalról is sajnos inkább negatív eseményekhez kötődtek: január 19-én és 20-án sok helyen hibát jeleztek a felhasználók a szolgáltatás működésében, akadoztak a tranzakciók, ami a hangulatot jelentősen negatív irányba fordította. Április 9-én ugyanakkor a Volánbusz javasolta a felületen történő fizetést az egyszerűbb menetjegyváltás érdekében, ami nem aratott elsöprő sikert. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: online fizetés