Pályakarbantartás miatt vonatpótló buszok közlekednek Kiskunfélegyháza és Szeged között 2023 szeptember 11-től, írta a Mávinform. A munkálatok várhatóan két hónapig tartanak, így az utasok azonnal más, regionálisan elérhető alternatív utazási módszerek felé fordultak. „A hivatalos menetrend szerint egy kiskunfélegyházi átszálással 2 óra és 40 perc a menetidő annak, aki Szegedről Budapestre szeretne eljutni vonattal. Mivel a pótlóbuszok Szeged-Rókus állomásról indulnak és oda is érkeznek, a legtöbb Szegedre igyekvőnek ez további kényszerű utazási időt jelent, így érthető, hogy sokan egyéb utazási lehetőségeket is számításba vesznek. Telekocsival például Szeged belvárosából legtöbbször két órán belül elérhető a legnépszerűbb budapesti ki- és beszállóhely, a Népliget” – mondta Prácser Attila, az Oszkár telekocsi alapítója.
Legutóbb a 2019-es Budapest-Hatvan-Miskolc vonatpótlás alatt volt ilyen mértékű hirtelen forgalomnövekedés a belföldi telekocsizás életében. Az utasok visszajelzései alapján a kiemelkedően magas foglalásszám oka akkor is az átszállás nélküli utazás lehetősége volt.
Az Oszkár telekocsi adatai alapján a 2007-es kezdetektől szinte folyamatosan a Szeged és Budapest közötti útvonal a legforgalmasabb, csak a már korábban említett miskolci vonatpótlás alatt csúszott a második helyre ez az útszakasz. A két nagyvároson kívül a főváros és Pécs, Debrecen, valamit Nyíregyháza között telekocsiznak a legtöbben Magyarországon. A lakosságszám alapján talán meglepő lehet, de Mátészalka, Fehérgyarmat és Vásárosnamény is előkelő helyen végzett a forgalmi toplistán. „Az adatok alapján azt látjuk, hogy a tömegközlekedés ideiglenes vagy akár hosszabb távú zavaraira a telekocsizó közösség rendszerint önszerveződéssel reagál. Az egyre növekő üzemanyagárak mellett a szabad helyek megosztása elsősorban gazdasági döntés az autósok részéről, hiszen az autónk helyeinek megosztásával egy-egy utazás ára akár negyedére is csökkenhet. Felméréseink és tapasztalatink szerint szintén fontos ösztönző a közösségi vetülete a telekocsizásnak, sokszor kellemes társaságban, jó hangulatban gyorsabban eltelik az utazási idő” – vélekedett Prácser Attila.
1 BUDAPEST-SZEGED 51,04%
2 BUDAPEST-MISKOLC -2,10%
3 BUDAPEST-NYÍREGYHÁZA -1,80%
4 BUDAPEST-PÉCS 19,01%
5 BUDAPEST-DEBRECEN -12,69%
6 BUDAPEST-FEHÉRGYARMAT -19,79%
7 BUDAPEST-MÁTÉSZALKA 20,34%
8 BUDAPEST-HAJDÚNÁNÁS 31,25%
A 8 legforgalmasabb magyarországi telekocsi viszonylat 2023.09.11 – 13 napokon, és a megelőző hét forgalmához viszonyított változás. Forrás: Oszkar.com Telekocsi Kft.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!