A pozitív eredményt a globális kihívások és az alacsonyabb értékesítési mennyiségek ellenére sikerült elérnie a vállalatnak, amely azt mutatja, hogy az IKEA továbbra is a minőségi termékek és az elérhető árak szellemében működik. A 2023-as pénzügyi év kihívásokkal teli időszak volt, de az Inter IKEA Group elkötelezetten dolgozott azon, hogy még több ember számára tegye elérhetővé az IKEA-t.
Az IKEA 2023-as évét a megfizethetőbbé tétel jegyében töltötte és számos intézkedést tett annak érdekében, hogy az emberek könnyebben hozzáférhessenek termékeihez. Az anyagfejlesztés és a gyártás optimalizálása révén az IKEA továbbra is magas minőségű termékek tervezésére összpontosít, miközben alacsonyabb árakat kínál vásárlóinak. – tudhattuk meg Jon Abrahamsson Ring beszámolójából.
A 2023-as pénzügyi évben az ellátásiláncban található hiányosságok javultak, így az IKEA áruházakban a termékek jobban elérhetővé váltak. Ennek sikerét a logisztikai korlátok kezelésének és a készletgazdálkodás javításának köszönhetően érte el az IKEA a partnerekkel való szorosabb együttműködés révén.
Ilyen volt az IKEA pénzügyi éve számokban
Az IKEA, a világ egyik vezető lapraszerelt bútor gyártója és kiskereskedője, amelynek a 2023-as pénzügyi éve (az IKEA pénzügyi éve minden év szeptember 1-jétől augusztus 31-ig tart) 47,6 milliárd eurós árbevétellel zárult, amely 6,6%-os növekedést jelent a 2022-es pénzügyi évhez képest (árfolyamhatással kiigazítva ez egy 7,3%-os növekedés).
2022-ben 44.6 milliárd, míg 2021-ben 41.9 milliárd volt az IKEA teljes árbevétele, amely tartalmazza az IKEA termékek, élelmiszerek és szolgáltatások értékesítését is a 12 IKEA franchise partner által.
Több mint 70 új IKEA értékesítési helyet nyitott meg a svéd vállalat, köztük kis áruházakat és bútortervezési pontokat is. Ezek az új üzletek még közelebb hozzák az IKEA-t az emberek lakó- és munkahelyéhez, ráadásul ezek a helyi igényekre szabottak.
Az online értékesítés is 23%-on stabilizálódott a 2022-es pénzügyi év 22%-ához képest és az IKEA online csatornáin 3,8 milliárd látogató fordult meg. Az IKEA folytatja az online jelenlétének erősítését annak érdekében, hogy még több vásárlónak tegye könnyebbé az online vásárlást is.
Forrás: gyorsbutorszereles.hu
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!