A Xiaomi 2023 második negyedéves korrigált nyeresége 147%-kal, 5,1 milliárd jüanra nőtt

A Xiaomi 2023 második negyedéves korrigált nyeresége 147%-kal, 5,1 milliárd jüanra nőtt
A vállalatcsoport prémium kategóriát előtérbe helyező stratégiája több mint 18 működési területen hozott rekordmértékű növekedést.

A Xiaomi Vállalatcsoport (Xiaomi Corporation), a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta az auditot megelőző, konszolidált üzleti eredményeit a 2023. június 30-án lezárult három hónapos időszakra vonatkozóan. Két negyedév telt el azóta, hogy a vállalatcsoport meghirdette az új stratégiáját, amely egyszerre helyez hangsúlyt a növekedésre és a nyereségességre. A számok azt mutatják, hogy a Xiaomi jelentős nyereséget könyvelt el ebben az időszakban, miközben az árbevétel-növekedése is töretlenül folytatódott. Ez utóbbi a működés különböző területeit leíró, rekordteljesítményt jelző mutatókban is megragadható. 2023 második negyedévében a Xiaomi teljes árbevétele 67,4 milliárd jüanra rúgott, ami 13,2%-os növekedésnek felel meg az előző negyedévhez viszonyítva. A korrigált nettó profit 5,1 milliárd jüan volt, vagyis egy év alatt 147%-kal növekedett a Xiaomi nyeresége. Ekkora nyereségnövekedés 2021 negyedik negyedéve óta nem volt a Xiaominál, és a mértéke a piaci várakozásokat is jóval meghaladta. 2023 első két negyedévében a Xiaomi korrigált nettó nyeresége elérte a 8,4 milliárd jüant, amivel megközelítette a tavalyi év teljes korrigált nettó nyereségét.

Az elmúlt negyedévben a Xiaomi következetesen végrehajtotta vállalati stratégiáját, folytatva okostelefonjainak a prémium kategóriába történő átpozícionálását. A vállalat bruttó profitabilitása rekordmagas, 21%-os értéket ért el úgy, hogy mindhárom üzleti szegmensben – okostelefonok, IoT és egyéb fogyasztási eszközök, internetes szolgáltatások – sikerült növelnie a profithányadot. Ráadásul, a Xiaomi a saját működésének a hatékonyságát is nagymértékben javította, és tovább optimalizálta a készletgazdálkodását, ami hozzájárult a vállalatcsoport hosszútávú és fenntartható fejlődéséhez szükséges feltételek megteremtéséhez. A negyedév során a csoport teljes kiadása 10,2 milliárd jüan volt, vagyis éves összevetésben 2,3%-kal csökkent. A teljes készlet értéke 38,5 milliárd jüant tett ki, ami 33,5%-kal múlja alul az egy évvel ezelőtti szintet, és az elmúlt tíz év legalacsonyabb értéke. A Xiaomi összesített készpénzállománya új rekordra hágott, meghaladva a 113,2 milliárd jüant. Az, hogy a Xiaomi ekkora készpénzállománnyal rendelkezik, azt mutatja, hogy a vállalat működési modellje kiforrott és hatékony, alkalmas arra, hogy megalapozza a következő évek növekedését.

Az okostelefonok bruttó haszonkulcsa rekordszintre emelkedett, ami a prémiumizálásra épülő stratégiának köszönhető
Miközben a globális piacon az okostelefonok iránt csupán mérsékelt keresletnövekedés volt tapasztalható, a Xiaomi kezdeményezőként lépett fel, megragadva az előtte álló lehetőségeket. A Canalys beszámolója szerint a Xiaomi a globális okostelefonpiacon, negyedéves alapon, 1,6%-kal növelte részesedését, és jelenleg 12,9%-on áll. A vállalat világszerte 32,9 millió készüléket szállított le kereskedelmi partnereinek, az okostelefonok eladásából származó bevétele 2023 második negyedévében 36,6 milliárd jüant ért el, ami 4,6%-os, negyedéves növekedésnek felel meg. Az okostelefonok bruttó haszonkulcsa 13,3% volt ebben a negyedévben, ami azt jelenti, hogy éves szinten rekord mértékben, 4,7 százalékponttal nőtt.

A Canalys piackutató szerint 2023 második negyedévében a Xiaomi az okostelefon-eladások terén 51 országban és régióban ért el dobogós helyezést, 61 országban pedig az első ötben szerepelt. A vállalatcsoport az eladások tekintetében Európában és a Közel-Keleten a második helyre került, megerősítve a vezető gyártók között elfoglalt szerepét a külpiacokon.

A Xiaomi kihasználta versenyelőnyét a legkorszerűbb technológiák bevezetése terén a prémium szegmensben. A közelmúltban Kínában bemutatta a Xiaomi MIX Fold 3 okostelefont. Az új modell eladásai percekkel a polcokra kerülés után már 2,25-szörös mértékben múlták felül az előző generációét, ami rekordot jelent a vállalatcsoport összehajtható telefon kategóriájában. Harmadik féltől származó információ szerint 2023 második negyedévében a Xiaomi a 4000 és 6000 jüan közötti árszegmensben értékesített okostelefonjai 12,7%-os piaci részesedést szereztek Kínában, ami éves szinten 6,2 százalékpontos növekedést jelent.. Mindeközben a Xiaomi 3000 jüanért vagy ennél magasabb összegért kínált okostelefonjai – egy négy negyedéve tartó növekedési folyamat eredményként – a kínai piacon eddig nem látott arányban keltek el. 2023 második negyedévében a Xiaomi-telefonok átlagos eladási ára (ASP) Kínában 24%-kal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában.

Az IoT szegmens növekedése is folytatódott, az otthoni okoseszközökből származó árbevétel több mint 70%-kal nőtt
A piaci kereslet fokozását és a fogyasztás fellendítését célzó kampányokkal a Xiaomi IoT- és életmódtermékekből származó bevételét sikerült – 12,3%-os növekedést elérve – 22,3 milliárd jüanra feltornázni. A bruttó profit mértéke 17,6% volt, ami 3,3 százalékpontos éves növekedést, és új rekordot jelent. A Xiaomi az interkonnektivitást további felhasználási színterekre is kiterjesztette. 2023. június 30-án a vállalatcsoport AIoT-platformjához már 654,5 millió eszköz csatlakozott (nem számítva a mobiltelefonokat, tableteket és laptopokat), ami 24,2%-os növekedésnek felel meg éves szinten. Azok száma, akik öt vagy annál több eszközzel csatlakoztak a Xiaomi AIoT platformjához 13 millió volt – ők 27,8%-kal voltak többen, mint egy évvel korábban. 2023 júniusában a Mi Home App havi aktív felhasználóinak (MAU) száma 82,9 millióra emelkedett, 17,1%-kal haladva meg a tavalyi értéket.

Az elmúlt negyedévben, a nagyméretű háztartási eszközökből (a légkondicionálókat, hűtőgépeket és mosógépeket is beleértve) származó árbevétel több mint 70%-kal emelkedett. Ezeken belül a Xiaomi-légkondicionálókból származó bevétel több mint 90%-kal nőtt. A vállalatcsoport hűtőgép és mosógép szegmense a piaci átlagon felül teljesített. Hűtőkből több mint 500 000-et szállítottak le, a mosógépek eladásai is meghaladták a 300 000-es darabszámot. Az All View Cloud (“AVC”) szerint 2023 első felében a Xiaomi szállította le a legtöbb tévékészüléket Kínában.

Az internetes ökoszisztéma a legtöbb működési mutató szerint szárnyal
A Xiaomi internet-felhasználói bázisa világszerte bővült. A MIUI havi aktív felhasználóinak száma 2023 júniusában Kínában elérte a 606 milliót, a külpiacokon pedig a 149,3 milliót. Ez Kínában 10,8%-os, a külpiacokon 6,5%-os bővülést jelent. 2023 második negyedévében a Xiaominak az internethez kötődő szolgáltatásaiból 7,4 milliárd jüan árbevétele származott, ami éves szinten 6,8%-os, rekord mértékű növekedést jelent, az internetes szolgáltatások bruttó nyereségrátája pedig 74,1%-ot ért el.

2023 második negyedévben a Xiaomi hirdetésekből származó árbevétele 5,1 milliárd jüan volt, 13%-kal haladva meg az előző év azonos időszakának bevételét. Ez ugyancsak rekordnak számít.

A kínai és külpiaci teljesítményalapú és márka-hirdetésekből származó bevételek szintén új negyedéves csúcsot értek el. A Xiaomi gaming üzletága 1 milliárd jüannyi bevételt termelt, ami 7,5%-os növekedést jelent úgy, hogy ez a szegmens az elmúlt nyolc negyedévben folyamatosan bővült.

A Xiaomi Kínán kívül nyitottan állt a nemzetközi partnerségekhez az internetes szolgáltatások terén. 2023 második negyedévében a Xiaomi a külpiacokon értékesített internetes szolgáltatásokból – 19,7%-os bővüléssel – ugyancsak rekordszintű, 2 milliárd jüan bevételhez jutott. A külpiaci tevékenység így ma már 26,8%-ot képvisel a vállalatcsoport internetes szolgáltatásokból származó bevételein beül, ami 2,9 százalékpontos növekedést jelent éves szinten.

A K+F stratégiát több mint 3000 magasan képzett AI-szakemberrel fejleszti tovább a Xiaomi
Az év eleje óta jellemzi a globális technológiai iparágat a mesterséges intelligencia (AI) térhódítása. A Xiaomi Kínában úttörő szerepet tölt be az új technológia elterjesztésében. A vállalat 2016-ban kezdte építeni AI-csapatát, amely hét év alatt a hatszorosára bővült, és mára több mint 3000 magasan képzett AI-szakembert számlál. A Xiaomi többek között a vizuális, audio és akusztikai technológiák, a tudásgráfok, a természetes nyelvfeldolgozás ("NLP"), a gépi tanulás, valamint a multimodális AI területén fejlesztette a képességeit.

A Xiaomi a közelmúltban, 2023. augusztus 10-én, mutatta be első saját fejlesztésű nagy nyelvi modelljét ("LLM"). Ez egy 6 milliárd paraméterből álló nagy nyelvi modell, amely a C-EVAL listáján az első helyen végzett az azonos szintű paraméterekkel rendelkező modellekkel összevetve, a kínai nyelvű nagy nyelvi modelleket rangsoroló CMMLU listán pedig szintén vezető helyre került. Ami a jövőbeli nagy nyelvi modell ("LLM") fejlesztésének irányát illeti, a Xiaomi az alacsony erőforrás-igényű és lokális kontextusú alkalmazásra fog összpontosítani a hatékonyság és az eredményesség egyensúlyát szem előtt tartva, ahelyett, hogy kizárólag a paraméterek számának növelésére törekedne. A Xiaomi ilyen nagy nyelvi modellekkel vértezte fel intelligens, hangalapú AI-asszisztensét ("小愛同學"), és megkezdte ennek egyelőre zártkörű tesztelését, amelyben csak meghívott felhasználók vehetnek részt.

2023 második negyedévében a Xiaomi K+F kiadásai elérték a 4,6 milliárd jüant, ami 21%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Xiaomi úgy számol, hogy 2022 és 2026 között a K+F beruházásainak értéke meghaladja majd a 100 milliárd jüant.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Xiaomi, nyereség