A Telenor „inflációarányosan” korrigálja a szolgáltatási díjakat

A Telenor „inflációarányosan” korrigálja a szolgáltatási díjakat
A Telenor február második felétől fenntartja magának a jogot, hogy az inflációnak megfelelően bármelyik ügyfelük szoláltatási díjait korrigálja. Az előfizetők viszont nem mondhatják fel a szerződéseket jogi következmények nélkül.

Nem rég tette közzé a február 21-től érvényes szerződési feltételeit a Telenor Magyarország, melyben azt írják: fenntartják maguknak a jogot, hogy minden ügyfélre vonatkozóan egyszeri éves díjkorrekció formájában érvényesíthesse a fogyasztói árindex aktuális változásait, mindez pedig nem minősül a szerződés egyoldalú módosításának.

A HWSW szerint a cég így akarja kivédeni a 2022-ben elszabaduló infláció hatásait. Bár a fogyasztói árindex negatív változása díjcsökkentést jelentene, sokkal életszerűbb, hogy az árakat csak növelni fogják.

Az ügyfelek nem mondhatják fel szerződéseiket jogi következmények nélkül, mivel a Telenor szerint ez nem minősül egyoldalú szerződésmódosításnak. A jogi szabályozás szerint, az egyoldalú szerződésmódosításon kívül kétoldalú, közös megegyezésen történő módosítás is lehetséges, melyet az előfizetőnek tevőleges magatartással el kell fogadni, a Telenor csak ekkor módosíthatna a díjakon.

A cég az Európai Unió Bíróságának egy korábbi ítéletére hivatkozik, amikor azt állítja, hogy az ügyfelek nem tudnak majd következmények nélkül kihátrálni az egyre dráguló előfizetésükből.

(Forrás: hvg.hu)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!