A Google jövő hónaptól változásokat vezet be a hirdetések területén. Az új irányelvek szerint szeretnék megakadályozni, hogy a klímaváltozást tagadó tartalmakat megosztó felhasználók pénzhez jussanak a tartalmak mellett megjelenő hirdetésekből – írja az mmonline.hu.
A Google közleményéből az is kiderül, hogy miért van szükség a szigorításokra:
„Egyre több hirdető és kiadói partnerünk fejezte ki közvetlenül aggodalmát az olyan hirdetések miatt, amelyek tagadják, vagy hamis állításokat fogalmaznak meg a klímaváltozás kapcsán. A hirdetők egész egyszerűen nem akarják, hogy reklámjaik ilyen tartalmak mellett jelenjenek meg. A kiadók és tartalomkészítők pedig azt nem szeretnék, hogy az oldalaikon vagy videóik mellett ilyen hirdetések tűnjenek fel.”
Ennek megfelelően két fontos változást tapasztalhatunk majd. Egyrészt, többé nem jelennek meg hirdetések olyan tartalmak mellet, melyek „ellentétesek a klímaváltozás létezésére és hatásaira vonatkozó tudományos konszenzussal”. Másrészt pedig, teljesen eltűnnek azok a hirdetések, melyek tagadják a klímaváltozás tényét.
Bár a közleményben elsősorban a YouTube lett kiemelve, a vállalat azt ígéri, hogy az összes Google platformon bevezeti ezeket a változtatásokat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!