
Az ötven iparági vezető megkérdezésével készült, és a Retail Dive által kielemzett jelentésből kiderül, a vezetők kétharmada azt várja, hogy az ár egyre inkább fontosabbá válik, mint a márka- vagy bolthűség. Szinte minden válaszadó azt mondta, hogy a fogyasztók anyagi helyzetének változása nagy kihívások elé állítja a kiskereskedőket – főleg azért, mert a pénzügyi kiszámíthatóság visszaesése miatt egyszerűen nehezebbé válik mást ajánlani az alacsony áron túl.
Problémák mindkét oldalon
A pénzügyi nehézségek értelemszerűen nemcsak a vásárlókat, hanem az eladókat is érintik: sokan egyszerűen kiszorulnak az értéklánc mindkét oldaláról, ezért legtöbben az árrés növelésének lehetőségére fognak összpontosítani. Eközben a válaszadók fele kifejezetten nem tervez például a fenntarthatóság növelésébe fektetni – annak ellenére, hogy az elmúlt évek trendjei alapján egyre fontosabbá vált ez is a vásárlók számára. Egységesen arra számítanak, hogy az infláció megnyomja a haszonkulcsokat is: tízből hatan a működési költségek növekedésével számolnak.
Tízből hét válaszadó jelölte meg első számú kihívásként a munkaerőt, illetve annak hiányát, de megemlítették a lopások megnövekedett számát is, ami menetrendszerűen érkezik gazdasági válság idején. És persze ott a fogyasztáscsökkenés, ami logikusan következik abból, hogy az embereknek kevesebb elkölthető pénze van.
Egyre fontosabb a produktivitás és a rugalmasság
Van azért optimista jövendölés is a tényleg nagyon viharosnak ígérkező 2023-ra: a kiskereskedők már a koronavírus-járvány óta kénytelenek voltak rugalmasságot tanulni, és a legtöbben már tudják, hogy nem hagyatkozhatnak pusztán a hagyományos költségcsökkentésre a visszaesés alatt.
A cikk további tartalma a Kosárérték E-kereskedelmi magazin oldalán olvasható el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!