Újabb nagyágyú fordul a Dolgok Internete felé

Újabb nagyágyú fordul a Dolgok Internete felé
A Siemens nagyon komolyan megcélozta a Dolgok Internetét, felhőalapú nyílt operációs rendszerrel támad.

Digitalizációról alkotott elképzeléseit osztotta meg a Siemens a héten tartott Shaping Digitalization - Innovation at Siemens 2016 rendezvényén - olvasható a hwsw.hu-n. A programra az újonnan átadott müncheni irodában került sor, amelyet jelenleg Németország legfenntarthatóbb épületnek tartanak. Az egész napos előadássorozaton nagyjából száz elemző és újságíró vett részt, köztük a HWSW is.

A Siemens már egyáltalán nem az a cég, amelynek a vásárlók megismerhették az utóbbi időben, a háztartási eszközökkel foglalkozó ágazatot korábban is közösen tulajdonolták a Bosch-sal, 2015-ben pedig már teljesen a másik céghez kerültek a továbbra is Siemens márkanéven futó termékek, akár a kávégépek vagy a hűtők. A cég jelenleg kizárólag B2B fejlesztésekkel foglalkozik, legyen szó akár vonatról vagy repülőtéri csomagelosztó rendszerről.

Különböző ágazatok foglalkoznak például az épületekhez és infratstruktúrához használt automatizált technológiával és ennek digitális szolgáltatásaival, közlekedési- és szállítmányozási megoldások IT rendszereivel, az egészségügyi- és a pénzügyi technológiával. A Digital Factory a gyáripar számára nyújt átfogó termék- és rendszerkínálatot a digitális transzformáció megvalósításához, míg külön ágazat foglalkozik a digitális vállalatok folyamatainak szimulációjával és adatainak modellezésével. Manapság a gyártás része sokkal inkább az informatika és az adatok elemzése, ezért a Siemens igyekszik szoftvercégként pozicionálni magát, annak ellenére, hogy megmaradt a hagyományosabbnak számító energiaipari vagy villamosítási tevékenysége. 

A fókuszváltás alapvető minden cégnél, amely szeretné a jövőben is fenntartani pozícióját, a fejlesztéssel foglalkozó nagyvállalatok pedig igyekeznek kihasználni az adódó lehetőséget. Az újítás történhet a cégen belüli kultúraváltással és fejlesztéssel, kívülről például felvásárlással vagy partneri együttműködéssel. A Siemens ezek közül saját maga is igyekszik minden utat kipróbálni. Ezt mutatja az ipari tervezőprogramokkal foglalkozó Mentor Graphics 4,5 milliárd dolláros felvásárlása, illetve a 2D és 3D szoftvermegoldásokkal foglalkozó Bentley-vel kötött partneri megállapodás. Az elmúlt három évben a cég összesen 300 millió eurót költött innovációra, a kutatás-fejlesztésre szánt összeg pedig 2014-ben még 4 milliárdos volt, de 2015-re már 5 milliárdot tervez erre fordítani a vezetés. Idén összesen 4,7 milliárd euró volt a ráfordítás nagysága, ami a bevétel 5,9 százalékát jelenti. A belső startupok működését támogató next47 accelerator programra pedig egymilliárd eurót tervez költeni a cég a következő öt évben, ebben együttműködik a Münchenben, Palo Altoban, Berkeley-ben, Bostonban, Tel Avivben, Pekingben és Sanghajban lévő központokkal.

A digitalizációs törekvések nyomán a cégnek kézenfekvő az IoT területe, amelyet a MindSphere-rel szeretne megcélozni, és "felhő alapú nyílt operációs rendszerként" pozicionálni minden ügyfél felé a vasúttól kezdve az épületkarbantartásig. A rendszer Azure-ön fut, és Jan Mrosik, a Digital Factory vezetőjének nyilatkozata szerint már most is 30 millió készülék csatlakozik hozzá, amely több milliárd szenzort és adatot kezel. A partneri ökoszisztéma része az Atos, a Microsoft, az SAP, az Evosoft, az Accenture és az IBM - azt a rendezvényen jelentette be a vezetőség, hogy a MindSphere tartalmazni fogja az IBM Watson analitikai rendszerét és SAP HANA integrációt is. A teljes cikk itt olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!