
Portfoliójának látogatói minőségét és hitelességét garantálandó, a magyar online hirdetésértékesítési szervezetek közül elsőként szűri a közönségen belüli nem-emberi eredetű forgalmat az Adaptive Media. A vezető független online sales house ezzel is prémium stratégiáját kívánja erősíteni. Az Adaptive Media technológiai szolgáltató partnere az Enbrite.ly.
Tartalomlopás és negatív SEO
Nemzetközi elemzések (ComScore, ANA/WhiteOps, ABC/IAB Europe, Distil Networks) szerint a globális webes "látogatói" forgalom nagyobbik része nem emberi felhasználóktól, hanem úgynevezett robotoktól vagy botoktól származik. Ezek a manipulált böngészők egyfelől tartalmat indexálnak és adatbányásznak, másrészről olyan ártalmas műveleteket is végezhetnek, mint a tartalomlopás vagy a negatív SEO. A leggyakoribb esetekben azonban a bothálózatok forgalmi vagy hirdetési csalási tevékenységet folytatnak.
"A magyar piac európai összehasonlításban egyelőre még kevésbé érintett technológiai típusú forgalmi és hirdetési visszaélésekben" - nyilatkozta Vértes Balázs, az Enbrite.ly nemzetközi üzletfejlesztési vezetője. "Viszont a jelenség Magyarországon is észlelhető, főleg a külföldről érkező forgalomban találunk rendszeresen nagyobb mennyiségű botot. Ausztriai méréseinkben viszont a nem emberi forgalom aránya sok esetben meghaladja a 10%-ot. Súlyosabb azonban, hogy egyes kampányokban felderítettünk már 50% körüli, német eredetű aktív csalást is."
"Az Adaptive Media prémium stratégiája szempontjából elengedhetetlen, hogy minden rendelkezésre álló eszközt igénybe vegyünk az általunk értékesített online média-portfolió minőségének garantálása érdekében" - mondta Sopov István, az Adaptive Media ügyvezetője. "Az Enbrite.ly eddigi mérései igazolják, hogy a ránk jellemző szelektív portfolió-építéssel kellően alacsonyan tartható a hirdetői szempontból értéktelen forgalom aránya. Az analízis ugyanakkor lehetővé teszi, hogy új szempontok szerint is értékeljük a kiadványokat, és elébe menjünk a várható problémáknak."
"A magyar mérési eredményeink - a kisebb piaci kitettség ellenére - összhangban vannak az Európa más országaiban szerzett tapasztalatainkkal,” jellemezte a piaci helyzetet Vértes Balázs. "A kérdésben leginkább a forgalmuk nagy részét közösségi platformokról és híraggregátoroktól szerző kiadványok érintettek. Érdekes felfedezés volt az Adaptive-os mérésben, hogy minden jel szerint egy nemzetközi cég maga is robotokkal követte a magyar leányvállalatának kampányát. A kampányidőszakban abnormálisan magas forgalmat mértünk az illető hirdető anyaországából, és a forgalom nagy része nem emberi eredetűnek bizonyult."
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!