Az éles bevetésekhez közeledve, a legnagyobb fejtörést a repülési szabályozások okozzák az Amazonnak, mely az átmeneti nehézségektől függetlenül most új reklámjában taglalja a drone-okkal történő kézbesítés előnyeit.
A rövidfilmben, az ex-Top Gear műsorvezető és újabban az Amazon új, nagy költségvetésű autósműsorán dolgozó, Jeremy Clarkson kalauzol minket a villámgyors légi csomagszállítás világában. A “nem túl távoli jövőre” vizionált drone szállítmányozás fél órán belüli csomagkézbesítést és a lehető legnagyobb kényelmet ígéri.
A Prime Air néven futó projekt keretében különböző méretű és tulajdonságú drone-okat fejlesztett az Amazon, melyeket legjobban egy repülő és egy helikopter keresztezéseként lehetne jellemezni. A maximum 120 méter magasba emelkedő szerkezetek automatikusan kerülik el a légi és földi akadályokat és a raktárépületektől legfeljebb 25 kilométerre fekvő célállomásokra tudnának szállítani. A reklámból az is kiderült, hogy egy Amazon logóval ellátott landolási zónával tudjuk majd jelezni, hogy pontosan hova is kérjük a csomagot.
Az Amazon, ahogy ezt a reklám is példázza, mindent eszközt felhasznál annak bizonyítására, hogy biztonságosan és hatékonyan tudja üzemeltetni csomagszállító drone-jait. A lobbitevékenység ellenére, a Szövetségi Repülési Hivatal (FAA) egyelőre nem adott zöld utat az Amazonnak, és eddig az sem derült ki, hogy mennyire távol vannak a felek a megállapodástól.
Mindezek ellenére, ha hinni lehet az Amazonnak, akkor a reklám bepillantást enged a közeljövőbe, amikor drone-ok repkednek majd mindenütt a csomagjainkkal.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!