Öregszik a Facebook, ebből baj lehet

Öregszik a Facebook, ebből baj lehet
Míg korábban a fiatalok legkedveltebb online találkahelye volt a Facebook, mára inkább szüleik, nagyszüleik látogatják a legnagyobb közösségi oldalt. Ez viszont nem annyira tetszik a hirdetőknek, és így az oldal alapítójának sem.

Nincs mit szépíteni azon, hogy az egykori hamvas Facebook öregedni kezdett, legalábbis ha felhasználóinak korfáját nézzük. A fiatalok inkább más platformok felé fordulnak, szüleik, nagyszüleik viszont egyre lelkesebben facebookoznak, ami a tiniket és a fiatal felnőtteket kevésbé érdeklő témák beáramlását hozta magával - írja a hvg.hu.

A Facebook tizenéves felhasználóinak száma csak az Egyesült Államokban 13 százalékkal csökkent 2019 óta, és az előrejelzések szerint a következő két évben 45 százalékkal fog esni, ami egyúttal a napi felhasználók számának általános csökkenését eredményezi a cég legjövedelmezőbb hirdetési piacán – írja egy belső kutatásra hivatkozva a The Verge. A 20 és 30 év közötti fiatal felnőttek négyszázalékos csökkenése várható ugyanezen idő alatt. Tovább rontja a helyzetet, hogy minél fiatalabb egy felhasználó, átlagosan annál kevésbé használja rendszeresen az alkalmazást. Összességében a Facebook gyorsan elveszítette a vonzerejét a fiatalabb generációkat (és az őket preferáló hirdetőket) illetően.

A Facebook egzisztenciális fenyegetésnek tekinti az elöregedő felhasználói bázist, és kétségbeesetten próbálja orvosolni a problémát. És bár a tulajdonában lévő Instagram továbbra is nagyon népszerű a tinédzserek körében, a Facebook saját adatai azt mutatják, hogy kezdenek kevésbé foglalkozni a tinik az alkalmazással.

Kérdés, nem túl későn-e, mindenesetre Zuckerberg a napokban azt ígérte a befektetőknek, hogy változásokra számíthatnak, ugyanis megpróbálják növelni a platform vonzerejét a fiatalabbak számára, a fiatal felnőttek kiszolgálására helyezik a hangsúlyt. Emiatt persze az idősebb felhasználók körében lassabban fog növekedni a Facebook-használat, mint a változtatások nélkül, de Zuckerberg szerint ezt a békát le kell nyelni, mindenképpen ez a helyes megközelítés.

A Facebook első embere arra számít, hogy az említett változások végrehajtása nem máról holnapra történik, tulajdonképpen évekig fog tartani, viszont az Instagramon azonnal láthatóvá válhat majd a videózás fókuszba kerülése. A cél, hogy a Reels „az élmény központibb részévé váljon”. Talán mondani sem kell, hogy a háttérben az áll, hogy a Facebooknál jelenleg a TikTokot tekintik az egyik legnagyobb riválisnak, amellyel valaha szembe néztek.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Facebook, Hirdetés