Közzétette legújabb, 2021 második negyedévére vonatkozó pénzügyi jelentését a Google. A cég már az év első három hónapját is rekordnak számító, 17,9 milliárd dolláros nyereséggel zárta, az áprilistól június végéig tartó időszakhoz képest azonban ezt is sikerült túlszárnyalni - írja a hvg.hu.
A vállalat (egész pontosan az ernyővállalatként működő Alphabet) 2021 második negyedévének bevétele 61,9 milliárd dollár lett, ami a korábbi évek azonos időszakához képest abszolút rekordnak tekinthető. 2020-ban például 38,3, 2019-ben 38,9, 2018-ban pedig 32,7 milliárd dollárt bevételt könyvelhettek el.
Mindez egyúttal azt is jelenti, hogy egymás után már a negyedik negyedévet sikerült rekordnyereséggel zárni: ezúttal 18,5 milliárd dollárral. Ez durván "5627,5 milliárd forintot jelent".
Az Alphabet bevételnövekedésének egyik legfőbb mozgatórugója a Google kereső volt, ez 14,526 milliárd dollárral lett nagyobb most, mint 2020 azonos időszakában. (Sőt, még az előző negyedévhez képest is 4 milliárd dollárral több.)
Emellett a YouTube reklámbevételei is jelentős mértékben emelkedtek: 2020 második negyedévének 3,8 milliárd dollárja után ezúttal 7 milliárd dollárt könyvelhettek el. A cég szerint ehhez a YouTube Shorts is jelentős mértékben járult hozzá, naponta ugyanis 15 milliárd megtekintést hoznak a rövid videók – ez márciusban még "csak" 6,5 milliárd volt.
Kérdés persze, hogy a mostani rekordbevételhez és rekordnyereséghez mennyiben járult hozzá az, hogy a koronavírus-járvány után a cégek hirdetésekkel akarják újra beindítani a működésüket. Az biztos, hogy a részvényesek igencsak örülhetnek a mostani számok láttán.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!