Fel kell tennie olyan kérdéseket, amik húsba markolóak olykor és mégis: a beszélgetés végén hálát érez az ügyfél, mert végre megkérdezte valaki és elmondhatta válaszait.
Story:
Egyik megbeszélésemen kiderült, hogy az adott cég egyetlen salesest foglalkoztatott jó fizetésért, autóért és egyéb juttatásokért cserébe. Mikor rátértünk arra a kérdésre, hogy mik az ő eredményei, akkor jött a sok ööö és hááát.
Végül kiderült, hogy emberünk tulajdonképpen csak a meglévő ügyfelekkel dolgozik és úgymond nincs is elvárás felé azért, hogy új ügyfeleket hozzon.
Ezen a ponton jött az első pimasz kérdésem:
- Mit gondol, ez így rendben van?
És a válasz:
- Igen! Hiszen ő arra alkalmatlan...
Természetesen ömlöttek belőlem még a kérdések ezután. Ám a legfájdalmasabb talán ez volt:
Hogy érzi magát attól, hogy nincs a cégben olyan munkatárs - persze önt leszámítva ügyvezető úr - aki képes lenne új ügyfeleket behozni?
Innentől kezdve nyert ügyem volt, már csak a megoldást kellett prezentálnom.
Tapasztalom, hogy viszonylag kevés a vagány értékesítő, aki ezeket a pimasz - ámde mégsem bántó - kérdéseit bátran felteszi vagy egyáltalán vannak ilyenek a tarsolyában.
Sokszor egy szerződés múlik rajta.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!