Értékesítői pimaszság - ahogyan egy profi csinálja

Értékesítői pimaszság - ahogyan egy profi csinálja
Azt gondolom, hogy egy igazi értékesítőnek, aki személyes értékesítésben utazik, kötelező egyfajta pimaszságot gyakorolnia.

Fel kell tennie olyan kérdéseket, amik húsba markolóak olykor és mégis: a beszélgetés végén hálát érez az ügyfél, mert végre megkérdezte valaki és elmondhatta válaszait.

Story:

Egyik megbeszélésemen kiderült, hogy az adott cég egyetlen salesest foglalkoztatott jó fizetésért, autóért és egyéb juttatásokért cserébe.  Mikor rátértünk arra a kérdésre, hogy mik az ő eredményei, akkor jött a sok ööö és hááát.

Végül kiderült, hogy emberünk tulajdonképpen csak a meglévő ügyfelekkel dolgozik és úgymond nincs is elvárás felé azért, hogy új ügyfeleket hozzon.

Ezen a ponton jött az első pimasz kérdésem:

- Mit gondol, ez így rendben van?

És a válasz:

- Igen! Hiszen ő arra alkalmatlan...

Természetesen ömlöttek belőlem még a kérdések ezután. Ám a legfájdalmasabb talán ez volt:

Hogy érzi magát attól, hogy nincs a cégben olyan munkatárs - persze önt leszámítva ügyvezető úr - aki képes lenne új ügyfeleket behozni?

Innentől kezdve nyert ügyem volt, már csak a megoldást kellett prezentálnom.

Tapasztalom, hogy viszonylag kevés a vagány értékesítő, aki ezeket a pimasz - ámde mégsem bántó - kérdéseit bátran felteszi vagy egyáltalán vannak ilyenek a tarsolyában.

Sokszor egy szerződés múlik rajta.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Koch Róbert

Testnevelő és gyógytestnevelő tanárként végeztem 2006-ban a TF-en. Már ötödévben elcsábított egy neves gimnázium így elkezdtem dolgozni, és egyedi órarenddel fejeztem be tanulmányaimat. 2 évet …