e-kereskedelmi titán lett a Shopify-ból

e-kereskedelmi titán lett a Shopify-ból
A Shopify online snowboard-vállalkozásnak indult, de annyira jó lett a szoftver mögötte, hogy programozózseni alapítójának feleslegessé vált a téli sporttal foglalkozni. Vállalati portré a Marker írása alapján, amibe némi sör is belefér.

Közel 57 ezer liter sör állt valamikor idén március végén Peter Bulut torontói kézműves sörfőzdéjének hordóiban és tartályaiban. Teljesen reménytelenül várt az ital arra, hogy a karanténokkal sújtott kanadai városban, illetve Ontario tartományban eladható legyen, mielőtt megromlana - írja a Forbes

Szépen nőtt a sörfőzde

A jelenleg 50 éves Bulut közel harminc éve, 21 évesen kezdett el dolgozni apja piciny sörfőzdéjében, aminek az irányítását 2015-ben vette át. Ez alatt az öt év alatt Peter egy igazi kis sörgyárrá alakította át a Great Lakes Brewing Company néven futó vállalkozást. Megnégyszerezte az elkészített sör mennyiségét, a főzés helyén nyitott egy éttermet és egy lakossági boltot. Ezek mellé egy kilenc fős, teljes foglalkoztatásban dolgozó értékesítőből álló csapatot alakított ki, akik Ontario állam bárjait, éttermeit, italboltjait felkeresve igyekeztek eladni a kézműves sört.

Aztán – mint oly sokaknál oly sok helyen a világban – egyik pillanatról a másikra beütött a koronavírus gebasz. Először, március 13-án még csak a sörkóstolókat kezdték el szüneteltetni. Két nappal később már be kellett zárniuk az éttermüket és a boltjukat. Az általuk sörrel ellátott bárok és éttermek is bezártak ekkor. Öt nappal később, látván az üzletmenet lefeleződését, Bulut elbocsátotta 52 alkalmazottjának a negyedét.

„Nem tudtam aludni két hétig ezután. Amikor te vagy a tulajdonos, ez a te hibád.”


Mondta el később Peter Bulut, aki 13 munkavállalójának elvesztése után nem akart több elbocsátást. Emellé pedig fogalma sem volt arról, hogy mit tegyen a felhalmozódott több tízezer liter sörrel. Addig teljesen offline üzemmódban működő cégként internetes értékesítésben és házhozszállításban gondolkozott, amikor az egyik dolgozója összerakott egy online boltot, ami a cég logójával ellátott pólókat és sapkákat volt hivatva árulni. Bulut megkérte ezt a munkavállalóját, hogy hívja fel a Shopify-t és kérdezze meg tőlük, hogy miképpen lehetne átalakulni online söreladó és kiszállító hellyé. Peter meglepődött a Shopify villámgyors válaszán, akik ráugrottak a kihívásra és pillanatok alatt összerakták a Great Lakes Brewing online operációját.

 

A teljes cikk itt olvasható...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!