Álomutazással kényezteti munkavállalóit a techcég

Álomutazással kényezteti munkavállalóit a techcég
1500 dollárt kapnak a dolgozók, hogy kiruccanjanak, emellett etetik őket, és a családtagoknak fizetik az egészségügyi ellátást.

A digitális bennszülötteknek is nevezett nemzedék, az Y-generáció híres arról, hogy tagjai „job hopperek”, vagyis állásról állásra ugrálnak. Egy 2016-os Gallup-felmérés szerint 21 százalék arról számolt be, hogy az elmúlt évben állást váltott – ami háromszor annyi, mint az idősebb generációk –, míg 60 százalékuk azt vallotta, hogy nyitott az új álláslehetőségekre.

Ennek eredményeképpen a vállalatok ma már olyan kreatív megoldásokban gondolkodnak, amellyel megtartják fiatal munkavállalóikat, miközben többek között biztosítják fizetett szabadságukat és a karrierépítés terén is segítséget nyújtanak – hívja fel a figyelmet a Business Insider cikke.

Menjél, érezd jól magad! Mi fizetjük!

A Qualtrics nevű technológiai cég mintegy 1700 alkalmazottat foglalkoztat több országban, és úgy tűnik, hogy megértette az idők szavát. Januárban a vállalat minden egyes alkalmazottjának 1500 dollárt (közel 400 ezer forint) ajánlott fel arra, hogy gyűjtsenek tapasztalatot a nagyvilágban, lehetőleg olyat, „amilyet normál esetben nem szereznének”.

A munkavállalók  közül többen éltek is a lehetőséggel: míg egyikük cápákkal úszott Galápagos-szigeteknél, addig volt aki megmászta a Kínai nagy falat, másikus az osztrák Alpokban síelt, de volt aki jótékonykodott és könyveket vitt a Fülöp-szigeteki gyermekek számára.

Persze a juttatás feltételekhez kötött: ahhoz, hogy az összegre egy munkavállaló jogosult legyen teljes idős munkavállalónak kell lenni, és legalább egy éve alkalmazásában kell állni. Az alkalmazottak gyakorlatilag bármilyen kiruccanásra költhetik a pénzt, Mike Maughan, a cég egyik fejese úgy fogalmazott: a lényeg, hogy valami lekerüljön a bakancslistáról

Taposómalom

A Business Insider cikke felhívja rá a figyelmet, hogy amerikaiak életük nagy részét a munkában töltik: az Y-generáció tagjai általában több órát dolgoznak, mint elődjeik, és később is vonulnak nyugdíjba, ez pedig kiégést, a munkában való lemaradást, és felmondást is eredményezhet.

A munkavállalók szeretik a juttatásokat; a Glassdoor felmérés szerint az álláskeresők 57 százaléka az elsők között veszi figyelembe ezt a szempontot, amikor eldönti, vállalja-e a munkát. A kutatás arra is rámutat: a 18 és 34 év közöttiek közel 90 százaléka inkább szeretne új, vagy további juttatásokat a fizetésemelés helyett.

Ebéd, utazás és egészségügy

Ezt ismerte fel a 2002-ben alapított Qualtrics, amely az 1500 dolláros juttatáson kívül teljes egészségügyi ellátást biztosít a munkavállalók családtagjainak, továbbá nyugdíj-előtakarékossági lehetőségeket, és a munkahelyi közös ebédeket is állja.

Nem ez a cég ugyanakkor az egyetlen, amely vonzó feltételeket biztosít ilyen formában munkavállalói számára: az Airbnb évi 2000 dolláros juttatást biztosít alkalmazottai számára, hogy elutazzanak, majd egy-egy Airbnb-lakásban szálljanak meg bárhol a világban.

Maughan kifejtette, hogy a különféle „ajándékok” nem direktben arra irányulnak, hogy a fiatalabb munkavállalókat magukhoz kössék, hanem csak azt szeretnék, hogy a dolgozók boldogok legyenek. Ugyanakkor azt meg kell jegyezni, hogy a cég munkavállalóinak 80 százaléka az Y-generációból kerül ki, így azért biztosan segítenek a juttatások.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!