
Vitathatatlan, hogy a felhasználók tömeges elérésére a közösségi oldalak a legalkalmasabbak, de a internetes szakértők többsége még mindig úgy gondolja, hogy az egyedi tartalommal rendelkező weboldalak éppen elég látogatóra tehetnek szert, ha ügyfeleiket a közösségi tartalom irányából irányítják sajátjaikra.
Ennek a gondolkodásnak mond ellent a Business2Community cikke, amely azt feszegeti, hogy van-e érteleme hagyományos weboldalt indítani. A cikkben a Facebookon kívül a RSS olvasók is potenciális "ellenségként" jelennek meg. A megoldást a szerző egyértelműen a blog-szerű megoldásokban látja, amelyeket kigészítve a mindent kiszolgáló RSS csatornákkal és közösségi megosztásokkal.
![]() |
Azzal nem vitatkoznék, hogy bizonyos célokra ez a forma kiváló, de azoknak az oldalaknak, amelyek információs szolgáltatása nem hír alapú, hanem valamiféle lexikális tudást gyűjtöget semmiképpen sem érzem megoldásnak a közösségi médiába vonulást. A hatalmas tudományos közösség, amely még nem változtatta közös munkamegosztó felületté az internetet, szintén igényli a zártabb rendszereket.
A híroldalak többsége valóban életképtelen lehet a közösségi építkezés nélkül, illetve a céges weboldalak többsége sohasem lesz annnyira érdekes, hogy eljusson odáig, hogy tömegek látogassák. Az internek sokszínűségét továbbra is az adja, hogy bárki és bármikor egy újabb kicsi ponttal gazdagíthatja azt, nem kell mindenkinek sok millió látogató ahhoz, hogy eljusson a célközönségéhez, így talál mégis van létjogosultsága a hagyományos oldalaknak is.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!