Változtat a Google, középpontba kerül a felhasználói élmény

Változtat a Google, középpontba kerül a felhasználói élmény
Az algoritmus módosítása miatt bizonyos webhelyeknek elkerülhetetlen lesz fejleszteni, adott esetben átalakítani a portálukat a következő néhány hónapban.

A Google igen elkötelezetten harcol azért, hogy a keresési eredmények (vagyis az ott felbukkanó webhelyek) valamilyen jól követhető rendszer szerint jelenjenek meg. Ez a jövőben sem lesz másképp, sőt: a cég további változtatásokat eszközöl majd algoritmusán, emellett több új mutatót is bevezet annak érdekében, hogy könnyebben lehessen meghatározni egy oldal „sikerességét”, így pedig azt is, hova kerüljön a találati listán – írja a hvg.hu.

Fontos lesz a betöltési sebesség
A változtatás egyik következménye az oldalon tapasztalható felhasználói élmény (Page experience) faktor bevezetése. Ez elsősorban az oldal betöltésének gyorsaságát ellenőrzi majd, és számszerűsíti azt a kérdést, elég jól működik-e ahhoz, hogy a felhasználónak ne okozzon fejfájást, amikor megnyitja. Ezt persze nem csak a betöltés sebessége határozhatja meg, de a Google elsődlegesen ezt a szempontot tervezi figyelembe venni.

Egyes weboldalak könnyedén eltűnhetnek majd a süllyesztőben
A Google a saját hírgyűjtő oldalát már korábban átszabta, amelynek következményeként sokkal látványosabban, de egymástól jól elkülöníthető módon jelennek meg az itt felbukkanó írások. A keresőcég közlése szerint az algoritmusbéli változásnak itt is érzékelhető hatása lesz, ami adott esetben egyes híroldalak „vesztét” is okozhatja: ha ugyanis a Google által vizsgált élményfaktor nem elég jó, a szájt értelemszerűen nem is jelenik majd meg kiemelt helyen. Ez a The Verge összefoglalója szerint valahol ugyanakkor szükséges és érthető lépés, mivel a mai napig előforduló probléma, hogy félreérthető, akár veszélyes tartalmú oldalak jelennek meg itt.

A teljes cikk a HVG weboldalán olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: google, kereső