Szükség lenne az álláshirdetések reformjára!

Szükség lenne az álláshirdetések reformjára!
A munkaerő-piac kínálati oldala egyhangúbb, mint gondolnánk. Az álláshirdetések többsége sablonos fordulatokkal tűzdelt, igénytelenül megszerkesztett, nem kínál valódi információkat a reménybeli munkatársaknak – derült ki a HR Fest, Magyarország első HR fesztiváljának gyorstesztjéből.

A toborzási oldalak végtelen kínálatát böngészve világosan látszik, hogy bármely pozíció betöltéséhez szinte ugyanazokat követelik meg a jelentkezőktől. A három legnagyobb állásközvetítő online felület véletlenszerűen kiválasztott, 100 db hirdetésén végzett, nem reprezentatív kutatás eredményeiből látható, hogy korszakváltásra lenne szükség a piacon. A felmérés műszaki, gazdasági-pénzügyi, HR illetve jogi területre toborzó hirdetéseket vizsgált két dimenzióban. Egyrészt, hogy melyek azok az tapasztalatok, képességek, amelyekkel a jelentkezőknek rendelkezniük kell, másrészt pedig, hogy mit ígérnek az egyes cégek a potenciális munkavállalóknak.

Bátrabb, merészebb toborzás kell

A meghirdetett pozíciók 65%-ában a munkavállalónak kiváló kommunikációs készséggel kell rendelkeznie, ez a tudás a legtöbbször a jó problémamegoldó képességgel párosul. 10-ből 5 hirdetésben precíz munkavégzést várnak el a jelentkezőtől és sok esetben a pályázónak egyszerre kell jónak lennie önállóan és csapatban is. A munkáltatók 62%-a versenyképes, vagy átlagon felüli jövedelemmel kecsegtet, míg a második legtöbbet említett ígéret a fiatalos csapatban való munkavégzés lehetősége (38%) és munkakörülmények páratlansága (32%). Kérdés azonban, hogy ugyanolyan mértékben kell-e az adott készségekkel rendelkeznie egy villamosmérnöknek, mint egy telekommunikációs projektmenedzsernek?

Tóth Gergely, a Brain Bar Budapest stratégiai igazgatója és a HR Fest társalapítója szerint a munkáltatóknak merészebben kellene alkalmazniuk a tradicionális toborzási eszközöket. „Ha nem merünk bátran, őszintén, a munkavállalóinkra felnőttként tekintve kommunikálni, akkor nem fogjuk a számunkra szükséges, tehetséges munkaerőt megtalálni. Végül is miért kéne egy villanyszerelőnek csapatjátékosnak lennie, vagy miért is lenne szüksége egy szoftverfejlesztőnek kiváló kommunikációs készségre? Ezek a kérdések, többek között a munkáltatói márka területét is érintik már, amely viszont stratégiai szint. – mondta el Tóth Gergely.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!