Egyre izgalmasabb szolgáltatásokat eszelnek ki a különböző közösségek tagjai, van aki az autózást, taxizást szeretné forradálmasítani. Mások a szállásrendelést, közösségi utazás lehetőségeit tágítják. Sokan az egészségesebb életmódhoz kínálnak szolgáltatásokat, míg vannak akik a vendéglátást, az élelmiszer fogyasztást vinnék el közösségi irányba.
Hasznos és jó irány a kisközösségek aktivizálása bármilyen irányban, a közösségi gyűjtések szociális és webes alapokra helyezése pedig új lehetőségeket ad a kreativitás kiteljesítésére. Ma már nem csak projektjeinket, akcióinkat, szolgáltatásainkat finanszírozhatjuk a közösséggel megszülettek a közösségi tehetség gondozási, mecénási formák is.
A közösségi és lokális szolgáltatások Magyarországon is megindultak. A közösségi autózás, a Muitcánk.hu, vagy a 30km.hu egyértelműen az amerikai szolgáltatások ihlette hazai próbálkozások. Egyre több embert érnek el és mivel üzleti modelljük nagyon egyszerű esélyük van a sikerre is.
MIért is terjed ennyire a sharing economy? A válasz egyszerű, a kisközösségek fenntartható és költséghatékony megoldásokat építenek saját tagjaik számára, így ha ez a mosell elterjed kulturális változásokat képes okozni az egész társadalom egészében.
A világ legnagyobb problémáinak a megoldásait kis lépésekben felvállaló szolgáltatásokra pedig egyre nagyobb a szükség, hiszen a környezettudatosság, a fenntarthatóság egyre inkább szükséges a jövőnk szempontjából.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!