
A Square és a Twitter közötti analógia nem véletlen, hiszen mindkettő alapítói között ott van Jack Dorsey, a technológiai körökben jól ismert ötletgazda. A Square – egy alapvetően fizetésekre specializálódott start-up – az elmúlt években már lerakott jó pár méltán elismert terméket az asztalra. Az amerikai Starbucks kávézókban használt apró bankkártya-olvasók mellett, a Square-nek köszönhetjük, hogy már másfél éve küldhetünk pénzt egy röpke e-mail megírásával is.
A most bejelentett Square Cash azonban a korábbi szolgáltatásoknál is nagyobb sikert arathat. Csak egyszerűen regisztrálnunk kell bankszámlánkkal egy úgynevezett “$cashtag”-et, ami az azonosításunkra fog szolgálni, és máris fogadhatjuk a pénzeket. Ezt a $cashtag-et használva bárki pillanatok alatt tud küldeni pénzt a számlánkra, egy online bankkártyás fizetéshez hasonlóan, megadva a bankkártyájukon szereplő információkat, mely nem tart tovább 10 másodpercnél.
Kiknek lehet hasznos a Square Cash? Majdnem mindenkinek. A cégeknek nem kell online bankkártyás fizetési lehetőségeket kiépíteniük vagy utalásokat követniük, elég ha megadják a $cashtag azonosítójukat a vásárlóknak. A non-profit szervezetek pedig könnyebben gyűjthetnek pénzt, mint valaha, elég csak rövidke $cashtag kifejezésüket elhelyezni plakátjaikon, vagy beleírni tweet-jeik végére a hosszú számlaszámok helyett. Így például a Wikipedia, a “$wikipedia”-ra várja az adományokat.
![]() |
Úgy tűnik, hogy a $cashtag-el mindenki jól jár, de milyen költségei vannak a szolgáltatásnak? Mennyit tesz zsebre a Square tranzakciónként? Az üzleti ügyfelek pénzmozgásaiból másfél százalékot csippentenek le, míg a magánemberek még ennél is szerencsésebb helyzetben vannak, hiszen nekik egy garasba sem kerül pénzt küldeni ismerőseiknek, barátaiknak.
Nem lenne meglepő, ha a Square Cash futótűzszerűen terjedne a közeljövőben szerte a világon, és hamarosan naponta botlanánk különböző $cashtag-ekbe, legyen szó a bébiszitter kifizetéséről, egy hajvágásról, vagy éppen a megrendeléseink számláiról.
(via)
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!