Saját növekedését serkenti, aki befektet a kibervédelembe

Saját növekedését serkenti, aki befektet a kibervédelembe
Azok a vállalatok, amelyek a kiberbiztonságot digitális üzleti stratégiájuk részévé teszik, eredményesebbek versenytársaiknál – derül ki a PwC Digital Trust Insights felméréséből. A több mint 3000 cégvezető és informatikai szakember részvételével készült globális felmérés válaszadóinak legfelső 25 százaléka nemcsak a kiberbiztonságban jár élen, hanem ezáltal értékteremtésben, és üzletileg is eredményesebbek. Ők így a piacvezető úttörők, avagy élenjárók. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban.

„Az élenjárók leginkább abban különböznek társaiktól, hogy üzleti és kiberbiztonsági stratégiáikat összehangolják, kockázatalapú megközelítést alkalmaznak, és koordinálják a kockázatkezeléssel foglalkozó csapataik munkáját” – hangsúlyozta Major Andrea, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének cégtársa az mmonline.hu tudósítása szerint.

A digitális átalakulástól leginkább bevételnövekedést remélő úttörő válaszadók közül 10-ből 9-en azt mondták, hogy a várakozásaiknak megfelelő vagy azt meghaladó eredményeket értek el (szemben a többi válaszadó 66 százalékával). Az élenjárók sokkal optimistábbak cégük bevételeit és nyereségük lehetséges növekedését illetően: 57 százalékuk 5 százalékos vagy azt meghaladó bevételnövekedést vár, 53 százalékuk pedig 5 százalékos vagy azt meghaladó profitnövekedésére számít.

Minél többet él a cég, annál több az úttörő

Az élenjáró vállalatok között sok a nagyvállalat, ugyanis a legalább 1 milliárd dollár értékű cégek válaszadóinak 38 százaléka úttörő. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban. A pénzügyi szolgáltatási ágazathoz köthető válaszadók 33 százaléka és a TMT iparág válaszadóinak 30 százaléka úttörő, míg más iparágakban csak a válaszadók negyede számít annak.

Földrajzi viszonylatban az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) válaszadóinak mindössze 21 százaléka úttörő, míg ez az arány az amerikai kontinens és az ázsiai és csendes-óceáni térség válaszadói esetében 30-30 százalék.

A PwC Digital Trust Insights felmérésének legfontosabb megállapításai jól szemléltetik azt a vezető szerepet, amelyet az úttörők az alábbi három területen betöltenek.

Mennyire épül be a kiberstratégia?

Kapcsolódás a stratégiához: az úttörők 65 százaléka teljes mértékben egyetért azzal az állítással, hogy a kiberbiztonsági csapatuk beépült az üzletmenetbe, ismeri a vállalat üzleti stratégiáját és olyan kiberbiztonsági stratégiával rendelkezik, amely támogatja az üzleti törekvéseket (szemben a nem úttörő válaszadók 15 százalékával).

Kockázatalapú megközelítés: az úttörők 89 százaléka számolt be arról, hogy kiberbiztonsági csapataik folyamatosan részt vesznek a vállalat üzleti átalakulásával vagy digitális projektjeivel kapcsolatos kockázatok kezelésében (szemben a többi válaszadó 41 százalékával).

Összehangolt végrehajtás: az úttörők 77 százaléka teljes mértékben egyetért abban, hogy a kiberbiztonsági csapatuk és a felső vezetők között megfelelő mértékű az együttműködés ahhoz, hogy megértsék a vállalat fő üzleti tevékenységeivel kapcsolatos kockázatvállalási kedvét (szemben a többi válaszadó 22 százalékával).

Proaktív vs. reaktív

„Az úttörők a digitális bizalom megteremtésére helyezik a hangsúlyt, és ezeket a stratégiákat proaktív, megelőző és rugalmas módon építik be az üzletvitelükbe, szemben azokkal a társaikkal, akik elsősorban reaktív módon akarják csökkenteni a kiberfenyegetések működésükre gyakorolt hatásait” – mondta Major Andrea.

Tíz élenjáró közül több mint nyolc úgy nyilatkozott, hogy az új digitális kockázatokat időben felismerik és még azelőtt kezelik, mielőtt partnereiket vagy ügyfeleiket érintette volna (a többi válaszadó esetében ez az arány 60 százalék).

A kibervédelem versenyelőnyhöz juttat

„A kutatás rámutat arra, hogy a sikeres stratégiákban a kiberbiztonság nem egy szükséges hátráltató tényező vagy megfelelési kényszer, hanem megfelelően integrálva igazi értékteremtő és versenyelőnyt jelentő faktorrá válik. Az üzleti gondolkodásba és tervezésbe építve, kockázat alapon, integráltan és stratégiai partnerként működve a kiberbiztonsági csapatok szervesen hozzájárulnak a vállalat sikeréhez” – tette hozzá Gyimesi Csaba, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének igazgatója.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!