Online tanulságok a korona idején - 2. rész

Online tanulságok a korona idején - 2. rész
2020 tavaszán a Neticle folyamatosan kutatott több, a COVID-19 járványhoz kötődő témát az interneten. Kíváncsiak voltak rá, hogy a piac különböző területeire hogyan hatott a váratlan szituáció, különösen az online- és a kiskereskedelem, a marketing, és az e-sportok kerültek fókuszba. Némely ágazat remekül alkalmazkodott, mások kevésbé, de egyértelműen kiderült, hogy a digitalizáció folyamata szinte semmilyen üzlet vagy vállalkozás számára nem elkerülhető többé. Cikksorozatunkban a kutatások fő tanulságait mutatjuk be.

Összeállításunk második részéből kiderül, hogy az online marketing, és azon belül különösen az e-kereskedelem a karantén-időszak nyertesei - ezeket a területeket részletesen először Bulgáriában és Romániában vizsgálta a Neticle, majd Németországban és Ausztriában is gyűjtött adatokat.

A marketingesek mindkét kelet-európai országban már márciusban megkezdték az alkalmazkodást, részletes stratégiákat dolgozva ki arra, hogyan kommunikáljanak az otthoni karanténba zárt közönséggel. S akinek sikerült izgalmas tartalmakat posztolnia, az bezsebelhette az extra figyelemmel járó előnyöket, hiszen a rengeteg otthon töltött idő miatt a marketinggel kapcsolatos tartalmakra is több lájk, komment és megosztás érkezett.

A sok interakciót begyűjtő szereplők között ügynökségek és egyéni szakemberek is szerepeltek, Bulgáriában például a Netpeak, a Bulpros vagy Viktor Stoilov. A SoftUni emellett már az önfejlesztési igényekre is reagált, új kurzusokat időzítve erre az időszakra.

Az e-kereskedelem sikere nem csupán a sales eredményekből látható
Márciustól jelentősen nőttek a legnagyobb bolgár online áruházak online említésszámai is, a magas interakciókkal és elérésekkel együtt. A legnagyobb interakciós csúcs az Ozone.bg Facebook oldalához köthető, amikor a raktáraikban alkalmazott higiéniai szabályok szigorításáról posztoltak. Az online vásárlást említő posztokkal potenciálisan elért felhasználók napi száma pedig márciusban és áprilisban is többször meghaladta a kétmilliót. A termékek legfontosabb tulajdonsága hirtelen már nem az áruk, hanem a szállításuk módja és sebessége lett.

Romániában a legsikeresebb marketinges posztok az alábbiak voltak:

Lorand Soares Szasz élő webinárja a marketingstratégia krízishez igazításáról.

Pozitív hírösszeállítás Razvan Pascu-tól, köztük azzal, hogy az eMag az e-kereskedelem sikerének köszönhetően ezer embert tervez felvenni.

● A Floraria Iris online kampánya a virág házhozszállítás indulásához kötődően

● A Vlad Petreanu újságíró posztja, szintén jó hírekről, köztük egy online jótékonysági kampányról.

Nem minden terület járt ugyanolyan jól
Németországban és Ausztriában online divatáruházak említéseit vizsgálta meg a Neticle: a Zalando, H&M, Bonprix, OTTO és About You kerültek terítékre (ezek mindegyike mindkét országban elérhető). Ezeket az üzleteket is sokat említették a járvány időszaka alatt, de egy-egy naptól eltekintve itt nem volt tapasztalható annyira jelentős emelkedés, mint a korábban látott területeken.

A házhozszállítás sebessége itt is kulcstényező volt, és ezzel kapcsolatban érkezett a legtöbb negatív visszajelzés. Ugyanakkor a német és osztrák közönség számára a jómodor és a kedves, segítőkész ügyfélszolgálat számítottak a legfontosabbnak. A ruhák minőségével általánosságban meg voltak elégedve a vásárlók.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Neticle

A Neticle vállalati szövegelemző megoldásokkal segíti az IT, kutatás és marketing részlegeket. Termékei az intelligens médiafigyelésre és médiaelemzésre épülő Media Intelligence, a vásárlói és egyéb …


Címkék: koronavírus