Egyrészt azok a fránya felhasználók több eszközt használnak. Másrészt nem döntenek elég gyorsan, többször is megnézik a terméket a vásárlás előtt. Sőt még arra is képesek, hogy megnézik a bannert, és anélkül, hogy kattintanának, bemennek a boltba vásárolni.
A konverziókövetés éppen ezért egyre bonyolultabb eszközöket és modelleket kíván, de szerencsére egyre izgalmasabb megoldások állnak a rendelkezésünkre.
Egyik ilyen konverziókövető lehetőség a Facebook Telco Outcome Measurement tool.
Ez az eszköz kifejezetten a telekommunikációs cégeket segíti azzal, hogy megmutatja nekik, hogy a Facebookon megjelenített hirdetéseik hatására mennyien vásároltak új készülékeket, vagy mennyien váltottak szolgáltatót.
Persze ez csak a kezdet.
Ahogy egyre több okoskütyü vesz minket körül, a hirdetőknek vagy legalábbis a hirdetés szolgáltatóknak egyre több lehetőségük lesz a követésre és a mérésre mindenféle „okoskonverziók” segítségével.
Gondoljunk csak bele, hogy a legújabb Google telefonoknak folyamatosan be van kapcsolva a mikrofonjuk, hogy tudjanak reagálni a hangutasításra.
Talán nem olyan elvetemült azt feltételezni, hogy egyszer a rádióhirdetéseket vagy éppen a YouTube hirdetések hangját is követni fogják.
A Google Glassról nem is beszélve, ami folyamatosan látja, hogy mit néz a felhasználója, így akár az óriásplakátok esetében is lehet megtekintési konverziót mérni.
És ez csak két egyszerű példa arról, hogy mi vár ránk. Sőt, inkább nem is az a kérdés, hogy ez vár-e ránk, inkább csak az, hogy mikor.
Már most jegyezze be naptárába: 2014. március 12. Evolution konferencia (az online evolúció napja) és 2014. március 13. Mobile Hungary
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!