Nyolc ország digitális beruházásait vizsgálja az Oracle és az IDC

Nyolc ország digitális beruházásait vizsgálja az Oracle és az IDC
Az átalakulás és a digitális megoldások alkalmazásának felgyorsítása döntő szerepet játszhat a túlélésben és a további fejlődésben – derült ki a kutatásból.

Közép és Kelet-Európa olyan kihívásokkal néz szembe, ami az egész régió versenyképességét veszélyeztetheti. Az átalakulás és a digitális megoldások alkalmazásának felgyorsítása döntő szerepet játszhat a túlélésükben és a további fejlődésükben – derült ki az IDC által az Oracle megbízásából készített kutatásból. A kutatás során nyolc ország – Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Görögország, Horvátország és Szerbia – közszférájának és piaci szektorának képviselőit kérdezték meg.

Üzleti célok Közép és Kelet-Európában

A pandémia utáni világban a szervezeteknek újra kell gondolniuk prioritásaikat, céljaikat. Erre jó példa a digitalizáció, melynek értékes támogatást kell nyújtania a szervezet stratégiai és üzleti céljaihoz egyaránt. Az IDC felmérésében résztvevő közép-kelet-európai döntéshozók megfogalmazták a számukra legfontosabb üzleti prioritásokat, melyek a következők:

  • Az üzleti teljesítmény javítása (72%)
  • Költségcsökkentés (71%)
  • A vásárlói igények hatékonyabb kiszolgálása (71%)
  • A vállalkozás biztonságának megőrzése (kiberbiztonság – 69%)
  • A munkaerő fejlesztése, támogatása (62%)

Egy gyorsabb út a fellegekbe

Nem véletlen, hogy egyre növekvő mértékben választanak felhőalapú megoldásokat a KKE régió felmérésben vizsgált vállalatai és intézményei. A jelenség a koronavírus-járványra vezethető vissza: számtalan szervezet számára a felhőalapú szolgáltatások jelentették a legjobb megoldást a tavaszi lezárás idején és az azt követő időszakban.

„A kutatásból kiderül, hogy a magyar vállalatok az üzleti teljesítmény növelését és a vásárlói igények hatékonyabb kiszolgálását nevezték meg legfontosabb céljukként. Ezen célok eléréséhez pedig a következő informatikai projekteket kezelik kiemelten: üzleti alkalmazások, adatmenedzsment és autonóm rendszerek” - nyilatkozta Reményi Csaba, az Oracle Hungary ügyvezető igazgatója. „Az Oracle mindezeken a területeken kínál felhő-alapú megoldásokat, így a régióban számos projektet kísérhettünk végig. Szembetűnő, hogy a költségek csökkentésén túl egyre inkább az üzleti folyamatok egészének modernizálása áll a középpontban, és mindenütt felbukkan az ügyfelek jobb kiszolgálásának szükségessége is” – tete hozzá.

A fenti jelenség a a kelet-közép-európai régió számos vállalatát jellemzi. Miután eleinte kényszerből néhány hónapig használták a felhőalapú megoldásokat, fokozatosan felismerték a felhő által kínált előnyöket. Mára pedig egyre magabiztosabban viszonyulnak ehhez a területhez. Mindez rendkívül fontos, hiszen a felhőalapú megoldások a hatékony digitális átalakulás kulcsszereplői.

A mindenütt jelen lévő adatok és elemzések

A kutatás során a válaszadók csaknem háromnegyede (72%) az adatkezelési megoldásokat nevezte meg a legfontosabb eszközként a szervezet céljainak eléréséhez. Ennek oka, hogy a mesterséges intelligencia és gépi tanulás által vezérelt eszközök segítségével elemzett és szakszerűen kezelt magas minőségű adatok lehetővé teszik a vállalatok számára a gyorsabb és pontosabb üzleti döntéseket meghozatalát. Ez azt eredményezi, hogy a vállalatok szervezettebbé válnak és jobban meg tudnak felelni a piaci elvásároknak.

Hét lépéssel egy biztonságosabb jövő felé

Egyfajta aránytalanság fedezhető fel a közép-kelet-európai szervezetek célkitűzései és prioritásai, illetve az IT ezen célok támogatásában betöltött szerepe között. Az elavult infrastruktúra, az egymástól elkülönítve tárolt adatok, a nem megfelelő vagy manuális folyamatok gátolhatják az innovációt. A jövőre való felkészülés részeként a szervezeteknek meg kell küzdeniük ezekkel a kihívásokkal. Hogyan tehetik ezt meg? Az IDC azt tanácsolja a döntéshozóknak, hogy mérlegeljék a következő lépések végrehajtását:

  • Képzeljék el, milyen szerepet tölthet be a vállalkozás egy megosztáson alapuló gazdaságban.
  • Helyezzék a technikai lemaradások csökkentését a teendők lista elejére.
  • Célozzák meg egy intelligens központ kiépítését.
  • Egyszerűsítsék a folyamatok korszerűsítését, a túlbonyolítás csak komplikációkat szül.
  • Építsenek ki egy olyan infrastruktúrát, amely megfelel a dinamikus üzleti elvárásoknak.
  • Fektessenek hangsúlyt a megbízhatóság fontosságára.
  • A vállalkozás minden szintjén váljon a döntéshozatali folyamat részévé az elemzés.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!