Egy nemzetközi felmérés szerint a nők karrierje szempontjából a legvonzóbb iparág a technológiai ipar. Itt a legkedvezőbbek a lehetőségek, a munkahelyi környezet és az előrejutás is. Az öt legjobb IT vállalat között található e szempontok szerint az Ericsson is, ahol 2020-ra nemcsak az a cél, hogy a foglalkoztatottak egyharmada nő legyen, hanem hogy a vezetők között is ilyen legyen az arány.
A nők elsőként az információs technológiai iparág területén törték át a legendásan sokat emlegetett „üvegplafont”, azt a szinte láthatatlan akadályt, ami a női és férfi dolgozók lehetőségei között feszül. Ezt állítja az InHerSight közvélemény-kutató cég, amely kifejezetten a nők helyzetére, a munkahelyi gender problémák megvilágítására jött létre.
A kutatás során megkérdezett nők (és férfiak) szerint a nőknek általában sokkal kevesebb érvényesülési lehetősége van a munkahelyen, mint a férfiaknak. Ez alól öt iparág a kivétel: elsősorban az információs technológia szektor, amit az egészségügy, a non-profit, a szolgáltatások és az oktatási terület követ.
A technológiai ipar a megkérdezettek szerint öt szempontból is a legjobb lehetőségeket kínálja a nőknek: a fizetett szabadság, a munkatársak, a munkahelyi környezet, rugalmas munkaidő és a családbarát körülmények miatt.
A megkérdezettek rangsorolták is a legjobb vállalatokat ezen szempontok szerint, és a legjobbak között van az Ericsson, a Facebook, a LinkedIn, a PayPal, a Google. Az utóbbi négy viszonylag új, általában is lazának, fiatalosnak gondolt munkahely, az Ericsson viszont több mint száznegyvenéves múltra visszatekintő ipari óriás, mégis fel tudta venni a versenyt a fiatalabb tech cégekkel.
Az Ericssonnál a sokszínűség és elfogadás irányelvei között kiemelt helyen szerepel a nemek diverzitása. Több kulcsfontosságú kezdeményezés indult az elmúlt években és 2020-ig tartó hosszú távú stratégiai céljai egyikeként elhatározta az Ericsson, hogy munkatársai egyharmada a nők közül kerüljön ki, de minden területen, így a vezetői szinteken is.
Az Ericsson egyik erőssége Magyarországon is abban rejlik, hogy sokszínű csapatokat hoz létre különböző korú, nemű, kultúrájú, tapasztalatú, stb. kollégákból. Ez a színesség és különbözőség más-más álláspontokat és ötleteket generál, ami az innovatív gondolkodás egyik alappillére. A hazai leányvállalat számos kezdeményezés mellé állt már az elmúlt években, hogy a női munkavállalókat kiemelten kezelje. A kezdetektől együttműködő partnere a Skoolnak, a Lányok Napja programsorozatnak, coachingot szervez női vezetőknek, emellett lehetőség szerint speciális női különdíjakat adományoz különböző versenyeken (Ericsson programozó versenyek, Kutatók Éjszakája megmérettetései, TDK díjkiosztók, stb.). Az Ericsson 2016-ban a Magyar Karrierfejlesztési Szövetség által meghirdetett „Legjobb Női Munkahely 2015” második díját nyerte el.
Nagyon fontos a már említett stratégiai célok között az, hogy a menedzsmentben is elérje a nők aránya a minimálisan 30 százalékot, mert az InHerSight által megkérdezett, a technológiai iparral elégedett nők között is általános az a vélemény, hogy az egyáltalán nem „gyengébb nem” a lehetségesnél még kevesebb helyet foglal el a menedzsmentben és a csúcsvezetők között. Így a három éven belüli 30 százalékos célkitűzés a vállalat minden szintjén az Ericssont e téren is piacvezetővé teszi.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!