Nem a vadállatot, hanem a játékost kell felébreszteni

Nem a vadállatot, hanem a játékost kell felébreszteni
A legtöbb vállalatnál még csak most kezdik felismerni annak előnyeit, ha a munkavállalóban felébresztik a benne szunnyadó játékost.

Az ember játszó lény. Minden gyermek szeret játszani, a legtöbbünkből pedig felnőttkorban sem kopik ki ez a remek tulajdonság. A legjobb játékok (a videójátékok pláne) addiktívak, vagyis hozzászokást, sőt egyfajta függőséget alakítanak ki a játékosban. Azáltal pedig, hogy a játékban nyújtott teljesítményük mérhetővé és másokéval összehasonlíthatóvá válik, versengővé teszik - írja a kosarertek.hu.

Épp ezért használhatók a játékos elemek remekül arra, hogy jobb teljesítményre ösztönözzük munkatársainkat, növeljük ügyfeleink önkéntes részvételi arányát vagy többet adjunk el a termékeinkből.

A gamifikáció (avagy angol eredetiben: gamification) játékok vagy játékszerű elemek hozzáadása a munkafolyamatokhoz, a részvétel vagy teljesítmény ösztönzése céljából.

A legtöbb vállalatnál még csak most kezdik felismerni annak előnyeit, ha a munkavállalóban felébresztik a benne szunnyadó játékost, így ösztönözve őt produktívabb és hatékonyabb munkára. Ezt sokak számára nehéz megemészteni, hiszen egy generáció nőtt fel úgy, hogy a szülők folyamatosan azt mondták nekik, a videójáték időpazarlás, sőt elpusztítja az ember agyát.

A gamifikáció koncepciója a marketingben és a sales-ben viszonylag már ismert, de arról sokkal ritkábban hallani, milyen előnyei lehetnek a szolgáltató szervezetek számára. Pedig egy ügyfélszolgálattal foglalkozó vállalat vagy akár egy call-center igen sokat profitálhat a játékos elemek bevezetésével a munka és a teljesítményértékelés során. A teljes cikk itt olvasható!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!