![Ne bénázd el a Kickstarter kampányt!](uploads/articles/13/1221/lead_800x450.jpg)
Egy mai Kickstarter kampány rádöbbentett, hogy mennyi minden el lehet rontani egy közösségi kampányban. Össze is gyűjtöttem azt a 10 legfontosabb tanácsot, amit azoknak szánok, akik sok munkát fektetnek egy ilyen kampány elindításába.
![]() |
1. A videó a kampány egyik legfontosabb eleme.
Az unalmas videó egyértelmű bukáshoz vezet. Ne szúrd el a kampányod egy béna videóval.
2. Beszélj angolul, vagy keress egy profit.
Ha nem vagy amerikai, vagy angol inkább bízd rá profikra.
3. Hagyd a Bullsitet, az senkit sem érdekel.
Rubik kocka nosztalgia, kicsi, de innovatív ország vagyunk stb… Felejtsd el!
Ne politizálj és ne emlegesd az aranycsapatot, ha angoloktől várod a támogatást! Meg se próbáld!
4. Érthető üzenet, érthető termék.
Ne adj találós kérdéseket támogatóidnak, mert lelépnek.
5. Ne próbálkozz olyannal, ami eddig senkinek sem sikerült!
Egész pontos statisztikákat találsz arról, hogy mit támogatnak szívesen a Kickstarteren. Mást nem fognak a te kedvedért sem.
6. Vond be a médiát!
A siker a blogokon át vezet. Ha a cuccod tetszik a bloggereknek nyertél. Keresd meg őket személyes levélben.
7. Incentivizálj!
Jutalmazd kreatívan az első támogatóidat. Mindenki szeret ajándékot kapni!
8. Ne keverj a kampányba nemzeti érzelmeket!
Senkit sem érdekel, hogy magyar, orosz vagy norvég vagy. Legyél inkább amerikai, vagy látszódj annak.
9. Figyelj a sikeresekre!
A sikeresek általában zseniális dolgokkal tarolnak, vagy egy híres emberrel. Ha a terméked nem zseniális és senki sem ismer neki se indulj!
10. A Kickstarter nem való mindenkinek!
Legyen önkritikád, nem biztos, hogy ebből lesz a pénzed.
11. Az őrültségekre sokan adnak pénzt!
Tamagochi, Bug-a-Salt… az emberek szeretik a hülyeségeket. A hülyeséget kell a legjobban megtervezni.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!