Napi hatmillió káros hirdetést törölt tavaly a Google

Napi hatmillió káros hirdetést törölt tavaly a Google
Egy év alatt kétmilliárdnál is több ″rossz″ reklámot törölt rendszeréből a Google. Ezek azok a hirdetések, melyek közzétévői szándékosan megtévesztik a felhasználókat, vagy olyan dolgot reklámoznak, amit nem kellene.

A Google a visszaélések megakadályozására csaka tavalyi év során 31 új hirdetési irányelvet léptetett életbe, melyek többek között szabályozzák a kriptovaluták vagy a belépőjegyek másodlagos kézből való értékesítésének hirdetését. Részben a régóta érvényes, részben az új irányelvek megsértése miatt a vállalat 2018-ban összesen 2,3 milliárd, azaz naponta több mint 6 millió káros hirdetést törölt, többek között 58,8 millió adathalász és 207 ezer belépőjegyeket másodlagos kézből árusító reklámot – derül ki a csütörtökön közzétett adatokból, melyekből a Hvg.hu csipegetett.

Nem csak ezeket a félrevezető hirdetéseket vette célba a cég, hanem magát a forrást, vagyis a hirdetési fiókokat is. Továbbfejlesztett gépi tanulás technológiát alkalmazva ebből közel egymilliárdot töröltek, majdnem kétszer annyit, mint az azt megelőző évben.

Új szűrőrendszer működik

A Google 2018-ban az előző évinél háromszor több, összesen 330 osztályozót vezetett be, mely az egyes oldalak szintjén tudja kiszűrni az esetleges problémákat. Így 734 ezer tartalom-előállítót és alkalmazásfejlesztőt zárt ki hirdetési rendszeréből, valamint közel 1,5 millió applikációból távolított el, illetve közel 28 millió oldalról törölt hirdetéseket a cég az irányelvek megszegése miatt a hagyományos kézi ellenőrzés és gépi tanulás kombinációját alkalmazó módszerének felhasználásával.

Átláthatóbb politikai hirdetések

Továbbá a Google új szabályzatot bocsátott ki tavaly a politikai hirdetésekre vonatkozóan az Egyesült Államok félidős választásai kapcsán. Ennek keretében közel 143 ezer választási hirdetést ellenőrzött a vállalat, valamint egy új, a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló jelentést tett közzé, amely a választási hirdetések megrendelőiről nyújt információt a felhasználónak. 2019-ben az európai parlamenti és az indiai választásokkal összefüggésben hasonló eszközöket vezet be a cég. (Az EP-választások kapcsán a Facebook is hasonlóra készül.)

Azzal már a hirdetőknek kedvez a vállalat, hogy megpróbál fellépni az álhíres és alacsony minőségű oldalak ellen annak érdekében, hogy a Google Ads rendszerben feladott hirdetések csak színvonalas és törvényes tartalomszolgáltatók oldalain jelenjenek meg. 2018-ban kb. 1,2 millió oldalról, 22 ezer applikációból és 15 ezer portálról távolított el hirdetéseket a félretájékoztatásra, gyűlöletkeltésre vagy alacsony minőségre vonatkozó szabályok megsértése miatt. A cég a “veszélyes vagy sérelmes” szabályzat megsértésére hivatkozva 74 ezer oldalról vett le hirdetéseket és összesen 190 ezret törölt. Ez a szabályzat tiltja a gyűlöletbeszédet, valamint megvédi a felhasználókat, a hirdetőket és a tartalomszolgáltatókat a gyűlöletkeltő tartalmaktól.

A Google közölte: áprilisban Irányelv Manager oldalt indít, amely bemutatja a hirdetőknek a leggyakrabban elkövetett hibákat, és tanácsokat ad a szabályzatoknak megfelelő, helyes hirdetések előállításához.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!