Nagyot ment a Zoom: siker és adatvédelmi fiaskó!

Nagyot ment a Zoom: siker és adatvédelmi fiaskó!
Nem volt fenékig tejföl a videokonferencia platform elmúlt hetekben produkált menetelése, a brutálisan megugró felhasználószámokat naponta követték az újabb biztonsági problémák. A cég most másfél hónapot csak ezek tatarozására szán - írja a hwsw.hu.

Az utóbbi hetekben, akárcsak más videochat- és kollaborációs platformok, a Zoom népszerűsége is az egekbe lőtt ki. A globális koronavírus járvány miatt otthon maradó tömegek az irodai meetingeket, az iskolai tanórákat és a baráti találkozókat is előszeretettel bonyolítják le a szolgáltatás felületén. Míg tavaly decemberben az alkalmazásban egy napon belül indított meetingek résztvevőinek száma 10 millió volt, márciusra ez az érték a 200 milliót is átlépte. A frissen kapott reflektorfénynek azonban nem csak pozitív hozadéka volt, az az elmúlt napokban a cég néhány komolyabb biztonsági problémájára és problémás adatkezelési gyakorlatára is rávilágított - írja a hwsw.hu.

Mint néhány napja kiderült, a vállalat iOS-es alkalmazása külső felekkel, többek között a Facebookkal is megosztotta felhasználóinak adatait, azok megfelelő tájékoztatása nélkül. Ahogy a CBS is beszámolt róla, egy a cég ellen Kaliforniában indított per iratai szerint a Zoom jelezte a Facebook felé, ha egy felhasználó bejelentkezett egy-egy konferenciahívásba - ilyenkor a közösségi oldalnak a cég olyan ügyféladatokat is átadott, mint az adott híváshoz használt készülék típusa, operációs rendszere, kijelzőmérete és egyedi azonosítója, amelyet a közösségi óriásnak célzott hirdetések kiosztásához jöhettek kapóra.

Az adatmegosztást a Zoom is elismerte, noha kapcsolódó blogposztjában arról beszélt, az a Facebook profillal történő bejelentkezéshez használt SDK-nak volt köszönhető, amely az adatokat cég tudta nélkül továbbította a közösségi oldal felé. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!